س – لیسانس: حکم شرکت در مراسمی که در آن موسیقی و رقص است چیست؟ اگر شرکت نکنیم مسخره می‌شویم و می‌گویند چشم دیدنش را نداشت ...؟!

سوالات و شبهات

نماز قضا - چرا وقتی کسی می‌میرد باید برای او نماز قضا خواند؟ کسی که خودش فریضه‌اش را به جا نیاورده چرا باید به کسی پول داد که مثلا 10 سال برای کسی نماز بخواند یا اینکه بر بزرگترین فرزند ذکور واجب است که نماز قضا پدر متوفی خویش را بخواند...، همکارم می‌گوید این موضوعات از نظر عقلی درست نیست. لطفا جواب محکم منطقی و عقلی و نقلی بدهید. (کارشناس رادیولوژی / بهشهر)
اصول و فروع - تکلیف کسی که به فروع دین عمل می‌کند، اما از اصول دین بی خبر یا غافل است و یا اعتقادی به اصول ندارد، چیست؟ در کل آیا فروع بی اصول و اصول بی فروع دین ارزش دارد؟ چه رابطه‌ای میان این دومجموعه وجود دارد؟
احکام در روابط دختر و پسر - آیا احکامی که خداوند وضع کرده با سیر تکامل بشری منافی نیست؟ بعضی‌ها می‌گوند که مثلا روابط دختر و پسر مال 1400 سال پیش بود الان عصر مدرنیته است و باید به خاطر پیشرفت جامعه (در حد خوش و بیش که البته من خودم هم نمیدانم چه ربطی به پیشرفت دارد) برقرار شود و از این حرف‌ها؛ لطفا این شبهه را برطرف نمایید؟ (علوم انسانی / بجنورد)