س 375- آیا در مورد پدیده‌ی " آشنا پنداری یا دژاوو "، در آیات، کلام معصومین (ع) یا فقها نیز مطبی بیان شده است؟

سوالات و شبهات

حکام وهابي سعودي که بيش از نيم قرن در مقابل تجاوزات، قتل‌عام و اشغال سرزمين‌هاي مسلمانان سکوت نموده، امروز به نفع چه انديشه، نظام و حکومتي، با حمله‌ي نظامي و حتي بمباران فسفري، مسلمانان يمن را به خاک و خون مي‌کشند؟! چرا مدعيان حقوق بشر، اتحاديه عرب و ... سکوت کرده‌اند؟!
رسانه‌هاي غربي چنان غوغا و جنجالي راجع به قضاياي اخير تهران به راه انداخته‌اند که گويا همه کشورها به ويژه کشورهاي اروپايي از آرامش کامل برخوردارند! در حالي که هر روز در فرانسه، بلژيک، سوئيس، ايتاليا و ...، شاهد شورش‌ها و زد و خوردها و درگيري‌هاي شديد و خونين هستيم!
اگر در ايران چند نفر به خيابان بريزند و چند سطل زباله به آتش بکشند، مي‌گويند که انقلاب شد و به زودي رژيم عوض مي‌شود، اما در آن ديار متمدن، حتي اگر نخست وزير راهي بيمارستان شود، هم چنان آرامش برقرار است؟!
جالب آن که رسانه‌هاي BBC و CNN که اخبار ايتاليا را سو تيتر خبرهاي خود قرار داده‌اند، در بخش فارسي فقط از آشوب‌هاي تهران خبر مي‌دهند!
س 379 - چه چیزهایی باعث میشه تا مردم کمتر تفکر و اندیشه کنن؟ چرا اینقدر تفکر و اندیشه و خردورزی برای انسان‌ها سخته و سعی میکنن تو زندگی روزمرشون به جای تفکر و تعقل برای حل مشکلشون، راه‌های ساده‌تری رو پیدا کنن؟