بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ - اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
سلام دوستان؛ نیمهشعبان، سالروز میلاد قطب عالم هستی و منجی عالم بشریت، حضرت بقیة الله عج الله تعالی فرجه الشریف مبارک.
وارد مباحث نظری در مورد اصل "انتظار" نمیشوم، چرا که تمامی آحاد بشر، در هر لحظهی زندگی "منتظر فرج و گشایش مشکلات و رسیدن به آمال" هستند.
وارد مباحث نظری در مورد فطری بودن اعتقاد به منجی عالم بشریت که حتماً خلیفة الله میباشد نیز نمیگردم، چرا که نه تنها اعتقاد تمامی ادیان ابراهیمی (علیه السلام) همین است، بلکه حتی مکاتب و احزاب بشری نیز در اصل همین اعتقاد را دارند، اما خود یا "ایسم" یا حزب خود را منجی آخرالزمان میخوانند!
بلکه روی سخن، با مسلمانان و به ویژه شیعیان و بالاخص ملت شریف ایران میباشد که از یک سو در طول تاریخ به خاطر اعتقادات خود، مورد ظلم واقع شدهاند و از سوی دیگر، امیدشان به فرجامی روشن است که با ظهور حضرت مهدی عجّ الله تعالی محقق میگردد.
مردم معتقد، با هر درجه از تقیدی که باشند، به امام زمان علیه السلام اعتقاد دارند، او را دوست دارند، منتظرش هستند، مهدی بیا مهدی بیا میگویند، برای سلامتی و ظهور او، صلواتها میفرستند و دعاهای فرجها میخوانند و در نیمه شعبان جشن میگیرند.
اما، این شعائر و ظواهر، هیچ کدام سبب نمیگردد تا سنتهای الهی متغیر گردد. نظام خلقت و نظام هدایت، حکیمانه و قانونمند است و با لفظ، شیرینی و شکلات نیز متغیر و مبدل نمیگردد.
●- از جمله سنن الهی که قطعی میباشد، امتحان عملی در تحقق ادعاها و شعارها میباشد، چنان که فرمود:
« أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ * وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ » (العنکبوت، 2 و 3)
ترجمه: آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها میشوند و آزمایش نخواهند شد؟! * ما کسانی را که پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان میکنیم)؛ باید علم خدا درباره کسانی که راست میگویند و کسانی که دروغ میگویند تحقق یابد!
●- از جمله سنن الهی که قطعی میباشد، تغییر ندادن سرنوشت مردم است، تا وقتی خودشان عزم به این تغییر ننمایند. نه نعمات عطا شده را پس میگیرد و آن را مبدل به نقمت مینماید، و نه پنجهی سلطهی استکبار را بر میدارد و آن را مبدل به استقلال و آزادی حقیقی و شرافتمندانه مینماید، مگر آن که مردم خودشان بخواهند؛ چنان که فرمود: «... إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ - (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! / الرّعد، 11».
انتخابات:
در میان امتحانهایی که در هر لحظه، هر گفتار و هر عملی و حتی در هر اندیشه و خطورات ذهنی یا قلبی جریان دارد، انتخابات سیاسی و در رأس آنها انتخاب ریاست جمهوری، که رییس قوهی مجریه را تعیین میکند، از بارزترین، مهمترین و سرنوشتسازترین امتحانات میباشد.
همین انتخاب است که میتواند نعمت را به نقمت مبدل نماید و یا بالعکس تهدیدها را مبدل به فرصتها نموده و سبب رشد، تعالی، رفاه و سعادت دنیا و آخرت گردد.
انتظار:
بنابراین، مهدی (علیه السلام) باوران، مدعیان اسلام، سپاهیان لشکر انتظار حقیقی که قطعاً باید گامهایی در فرجام این انتظار بردارند و مقدمات، زمینهها و شرایط ظهور را مساعد نمایند، در همین انتخابات، امتحان میشوند و نتایج انتخابشان نیز به خودشان و سرنوشت کشور و ملتشان در حال و آینده بر میگردد.
بنابراین، باید با توکل و بصیرت تمام، بیندیشیم، و با قاطعیت تمام، عقل را بر نفسی که از سوی دشمنان و شیاطین داخلی و خارجی تحریک میشود، حاکم نماییم و با جدیت تمام از "اصلح" حمایت نموده و او را برگزینیم.
توجه:
به هشدارها، تذکرات، رهنمودها و تبیین اهداف شوم و برنامهها و ترفندهای شیطان بزرگ و نظام استکباری و استعمارگر سلطه توجه کنیم.
این اهداف و برنامهها، کارهایی نیست که با حمله نظامی یا تحریم اقتصادی (که چهل سال تجربهاش کردهاند) محقق گردد، بلکه حتماً باید با تاکتیک "نفوذ" و استراتژی "تغییر ساختار از درون" انجام پذیرد؛ و بدیهی است که تحقق این اهداف، به دست گروهکهای معاند و ...، ممکن نیست و حتماً باید ساختار حکومتی، سیاسی و اجرایی، در راستای تحقق اهداف آنها گام بردارد.
مرتبط:
روششناسی نظام سلطه و سلطهگر – علت اطاعت و تسلیم مردمان / از زمان فرعون تا کنون هیچ تغییری رخ نداده است! (26 بهمن 1395)
کلمات کلیدی:
یادداشت امام مهدی قیام انتظار انتخاب