در دانشگاه می‌گویند: به جای درس‌های عمومی اعتقادات، چیزهایی گفته بشه که کاربردی باشه، موضوعاتی که توی جامعه درگیرش هستیم؛ مثلا اوضاع اقتصادی جامعه و هزار یک مشکل موجود؟

سوالات و شبهات

انسان چه مومن به خدا باشد چه نباشد به توفیقاتی مثل علم و ثروت و... می‌رسد؛ حال سوال اینجاست که نقش ایمان به خدا در این توفیقات چیست؟ آیا اساسا ایمان به خدا و پیروی از دین الهی نقشی در این توفیقات دارد یا خیر؟ چه نسبتی بین موفقیت و پیروی از دین الهی وجود دارد؟ اگر برای توفیقاتی مثل علم و...، دین داری لازم است، لطفاً بفرمایید که چرا کفار در طول تاریخ دارای توفیقاتی بوده‌اند؟! (الکترونیک)
آیا می‌شود بدون علم تزکیه نمود؟ آیا آگاهی جامع لازم است یا اشنایی اجمالی کفایت می‌کند؟ چطور است که بعضی درس دین نخوانده‌ها عارف بزرگ می‌شوند؟ آیا آنان همه احکام را می‌دانستند و به همه عمل می‌کردند؟ مثلا شیخ رجبعلی خیاط! می‌گویند علم مقدمه تزکیه است اگر چنین باشدخیلی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما سواد هم نداشتند اما از ما هم باتقواتر بودند ...؟!
آیا در زمان ظهور امام زمان (ع)، همه مردم دنیا شیعه می‌شوند؟ اگر اینطور باشه، به نظرتون زندگی یکنواخت نمیشه؟ دنیا واقعا با همین اختلاف نظرها و چالش‌های علمی زیباست.