عقيده‌ای وجود دارد و ترویج می‌شود مبنی بر اينكه قرآن حاضر جمع بين سخنان خدا و پیامبر است. يعنی اعجاز و آينده نگری آن مربوط به سخنان خداست ولی كل قرآن مخلوطی از سخنان پيامبر هم در آن است مثل وجوب اطاعت از پيامبر يا عصمت پيامبر و غيره ...! نظر شما چيست؟ (لیسانس نرم افزار)

سوالات و شبهات

چنانچه نقطه مقابل "حق"، (باطل) است نه (تکلیف)‌؛ - آنچنان که برخی اندیشمندان نظیر سروش قائل‌اند به این که حق و تکلیف متضاد یکدیگر‌اند – پس متضاد تکلیف چیست؟ در صورت امکان تعریفی از تکلیف ارائه نمایید. (کارشناسی حقوق / ایلام)
سروش: از دلایلی که باعث شد امام حسین، حرکتش را آغاز کند عبارت بودند از فضای رعب‌آور امنیتی، سازش‌ناپذیری با یزید، و جستجو به دنبال جای امن؛ هیچ سند معتبری هم وجود ندارد که هدف امام حسین قیام و انقلاب بوده است این واژه‌ها ترمولوژی زمانه‌ی ما هستند و ابداً ارتباطی با انگیزه‌ی امام حسین ندارند! واقعه‌ی عاشورا بزرگ شده است چرا که شیعیان نیاز داشتند از این واقعه یک اسطوره بسازند و با پیوند زدن خود به این اسطوره، هم کسب هویت نمایند، هم ابراز مظلومیت کنند و هم از مخالفان خود هویت‌ستانی کنند»؟!
نبوت - یک استاد درس دینی در دانشگاه گفت که امر نبوت یک امر بالقوه است یعنی ممکن بود کس دیگری به جای حضرت رسول و با نام و نشان دیگری به این مقام می‌رسید.و اصولا حضرت رسول تاقبل از بعثت یک انسان عادی بوده (البته مومن به دین ابراهیم علیه السلام و انسان نیکویی بوده.اما مثل باقی مردم بوده است) و این قضایا که ایشان پیش از حضرت آدم خلق شدند و آدم با توسل به ایشان بخشوده شد را رد می‌کنند. (دانشجوی حسابداری)