مدتی هست که بسیار کُند و تنبل شده‌ام، همه چی برام تکراری شده، لذت مناجات و عبادت را دیگر نمیچشم، البته روزمره دغدغه‌های بسیاری دارم. از وقتی باموبایل، اینترنت و وایفای سرکار دارم، دو رکعت نماز لذت‌بخش نخوندم، همش عجله دارم زود تمومش کنم ... لطفاً راهنمایی کنید. (سیکل / کرج)

سوالات و شبهات

نیکی کردن و عبادت فقط این نیست که روی به مشرق و مغرب کنید (منظور نماز. بیت المقدس و کعبه)؛ نیکی کردن و عبادت در اخلاق خوب و انفاق و سیر کردن یتیمان و دوری از نفاق و دو رویی مساکن پر زرق و برق و مرکب‌های گران قیمت (ماشین) و فخر فروشی، تهمت، غیبت و دروغ و بهتان است (سوره بقره). لطفا برای این جواب بدید.
آیا این حدیث از امام رضا ع که فرمودند: هر کس هنگام وضو سوره قدر را بخواند از گناهان خارج می‌شود مانند روزی که از مادر متولد شد صحیح و مستند است؟ درصورت تایید آیا گناهان کبیره هم شامل این حدیث می‌شود؟ 2.آیا این حدیث از امام صادق علیه السلام که فرمودند: هر کس در نماز سوره قدر را بخواند منادی به او ندا می‌دهد که اعمالت را از سر بگیر که گناهان گذشته‌ات بخشیده شد صحیح و مستند است؟ و در صورت تایید این دو حدیث، آیا واقعا با یک نماز و ویک وضو تمام گناهان گذشته بخشیده می‌شود؟
چرا باید نماز را در پنج نوبت، و آن هم با آیات و آداب تعیین شده تکرار کنیم، در صورتی که هر وقت بخواهیم، با خدا صحبت می‌کنیم؟