1- نظر رهبر انقلاب درباره جنگ اوکراین و روسیه چیست؟ 2- آیا این که می‌گویند ایران در جنگ تحمیلی عراق از اسراییل سلاح خریده بود درسته؟ (فقه و حقوق / تهران)

سوالات و شبهات

تحلیلی اجمالی بر وقایع اخیر، از منظری دیگر
مدت‌های در هر جمعی مطرح می‌شود که چرا در ایران اختلاس زیاد است؟ چرا تهمت فراوان است‌؟ چرا دروغ بی‌شمار است؟ چرا رابطه های آنچنانی رواج یافته‌ ... ؟ پس اخلاقی زیستن ارتباطی به نصیحت‌های اخلاقی و ازدیاد مجالس دینی ندارد. اخلاقی زیستن نیاز به آرامش ذهنی و ثبات اقتصادی دارد. پس لطفاً از مستحبات کم کنید و به واجبات بپردازید. به جای صرف هزینه‌های بسیار برای دعاهای مستحب کمیل و ندبه و سخنرانی‌های خسته کننده و مداحی‌های سوزناک و خرج برای برپایی مجالس و همایش‌های بی اثر؛ بهتر است این ثروت عمومی را به واجبات مردم یعنی مخصوصا ازدواج و شغل منتقل کنید. (به نقل از استاد مصطفی ملکیان اخلاق و آسیب‌های اجتماعی)
با یکی از دبیران فلسفه بحثم شد. او می‌گفت هیچ تاریخی درست نیست، همش تحریف شده و دستکاری شده است. تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی همش دروغه. می گفت جمهوری اسلامی به خاطر سود و منافع خودش تاریخ های اسلام و انقلاب اسلامی رو به سود خودش بیان می‌کند. گفت نمی ‌شود که به ضرر و ضد خودش بگوید. ایران هیچ وقت خوبی‌های زمان شاه رو نمیگه، حتی گفت تمام کشور‌ها اینگونه هستن تنها ایران اینطوری نیست؟ (علوم انسانی / ارومیه)