س- با یک پسر از طریق سایت همسریابی آشنا شدم، با هم چت می‌کنیم تا اگر به تفاهم رسیدیم ازدواج کنیم. پسر اصرار دارد مرا ببیند ولی من می‌ترسم. آیا اشکال دارد؟ اسلام چه می‌گوید؟

سوالات و شبهات

آیا مقوله ازدواج چیزیه که از قبل تعیین شده با کی ازدواج کنی، یا نه خود فرد میتونه تصمیم بگیره؟ در آیه‌ای از قرآن مجید آمده است که زنان خوب برای مردان خوب ومردان پاک برای زنان پاکدامن. پس این یعنی اینکه خداوند متعال تعیین کرده؟ اگر اینجوره پس چرا عده‌ای ناسازگاری دارن و حتی منجر به طلاق میشه، یا عده‌ای در دوران نامزدی از هم جدا می‌شوند؟
سوالی درباره نفرین كردن پدر دارم، پدر بنده تا این سن 31 سالگی‌ام، مانع ازدواج بنده شده و برای هر خواستگار ایراد مختلف می‌گیرد، و حتی چندین نوبت پیشنهاد داده كه كلا قید ازدواج را بزن. و وقتی از ایشان می‌خواهم زمینه ازدواج بنده را فراهم كند یا دلیل نه گفتن‌ها را بگویید، شروع به نفرین كردن می‌كند... .
ازدواج در حین تحصیل بهتر است یا پس از آن؟ آیا این که می‌گویند: ازدواج مانع کسب علم و درس می‌شود درست است؟ خداوند هر دو را فرض قرار داده! در سنّی که هم ازدواج و هم کسب علم واجب باشد کدام یک افضل‌ می‌باشد؟ بهترین سن ازدواج کدام است؟ طبق روایات معصومین و نظر روانشناسان بگویید. (سطح یک حوزه)