حجت الاسلام میرباقری: فرار به سمت خدا برگشت به توحید و دوری از شرک

سوالات و شبهات

سوره نساء آیه 48: هر آینه خدا گناه كسانی را كه به او شرك آورند نمی‌آمرزد، و گناهان دیگر را برای هركه بخواهد می‌آمرزد ... به عبارت دیگر، صدام حسین، ریگی، بن لادن به خاطر این كه مسلمان هستند و شرك نورزیده‌اند علی رغم جنایات‌شان بخشیده خواهند شد، اما گاندی به دلیل این كه هندو بود و هندو‌ها به چند خدایی اعتقاد دارند، تا ابد در جهنم خواهد سوخت. این باعث نمی‌شود فكر كنیم پروردگار به بت‌ها حسادت می‌كند؟ (لیسانس عمران)
درقرآن قصص انبیایی چون نوح و ابراهیم و موسی (ع) مفصل و مکرر ذکر شده است ولی واجباتی چون نماز و زکات و امثالهم به اجمال آمده؛ درصورتی که علم به واجبات فرض است ولی دانستن قصص انبیاء فضل است. چطور حکیم فرض را به اجمال و فضل را به تفصیل بیان فرموده است؟
مدتی است بدون هیچ دلیلی به یگانگی خدا شک می‌کنم. بت پرست نیستم، کسی رو هم به جز خدای یگانه الله نمیدونم، فقط در ورای ذهنم اعتقادی ندارم و شک می‌کنم! هر چقد می‌تونستم براهین توحیدی و عقلی رو مطالعه کردم، ولی اینا فقط چند روز یا کمتر متقاعدم میکنن و باز بدون هیچ دلیلی شک می‌کنم و از خودم می‌پرسم خدا از کجا اومده؟ این در حالی است که تمام برهان‌ها رو مطالعه و قبول کرده‌ام. (دیپلم کامپیوتر / اردبیل)