با توجه به این که اسلام دین رحمت است و رسولش پیامبر مهربانی‌هاست، آیا شعار «مرگ بر» توسط مسلمانان، انطباقی با فرهنگ و آموزه‌های اسلامی دارد؟ + صوت (10:35 دقیقه)

سوالات و شبهات

با توجه به اينکه انسان صاحب اختيار آفريده شده و دنيا از همان ابتدای خلقت توسط فرزندان حضرت آدم دو قطبی گرديد، در چنين دنيايی چګونه می‌توان رفتار کرد که کشور از ديد دشمنان ما يکپارچه بنظر آيد، تا نتوانند انگ دوقطبی بودن و مهم‌تر از آن تروريست بودن را به ما بزنند و ...؟
این جمله (منسوب به گاندی در فضای مجازی)، چقدر با عقل و اسلام انطباق دارد: اگر کسی بخواهد خود به بهشت رود، آن وقت انسان خوب و بی آزاری می‌شود؛ مشکل از آنجا شروع می‌شود که شخص بخواهد دیگران را با خود به بهشت ببرد؛ آن وقت باعث اذیت و آزار دیگران می‌شود. (سوم دبیرستان، ریاضی / تهران)
آیا به نظر شما آمریکا با تحریمی که علیه ایران انجام داد به هدف خود نرسید؟ به نظر شما اعتیاد، مشکلات ازدواج و خوانوادگی، میزان طلاق، فقر و...؛ آیا این مشکلات به همین موضوع تحریم اقتصادی مربوط نیست؟ میشه گفت آمریکا به هدفش رسیده؟ دولت برای وضعیت کنونی برنامه‌ای ندارد؟ تا کی تحریم ادامه دارد؟ میگن 30 سال طول میکشه تحریم‌ها درسته؟ (دیپلم کامپیوتر)