آقای ظریف گفتن که برجام را مو به مو با خواست رهبری اجرا کردیم! اگر حرفش اشتباه است پس چرا رهبری چیزی نمی‌گوید و دفاع نمی‌کند؟ اصلا مگر می‌شود برجام تصویب شود و رهبری ان را تایید نکند و مگر رییس کمیسیون مجلس نگفتند که برجام مورد تایید رهبری است؟ (لیسانس / کردکوی)

سوالات و شبهات

سید صادق شیرازی (آیت‌الله) گفته‌ است: پیامبر اکرم (ص) پس از فتح مکه هیچ یک از سران کفر و نفاق را نکشتند، بلکه هرکسی که به دین شریف اسلام مشرف می‌شد را در امان نگه می‌داشتند. چرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سران ساواک و وابستگان دربار شاهنشاهی، محاکمه یا اعدام شدند، این خلاف سنت رسول الله (ص) و خلاف قرآن است - پاسخ چیست؟ (حقوق کاردانی/ مشهد)
می‌دانیم که برای امریکا، دموکراسی یا دیکتاتوری ارزش یکسانی دارد و فقط به دنبال منافع خود هستند؛ برخی می‌گویند: جمهوری اسلامی ایران نیز چنین است، مثلاً جنبش سبزی را فتنه‌گر می‌خوانند، اما برای تظاهرات و قیام علیه حکومت پهلوی ارزش قائلند؟ (دیپلم ریاضی)
برخی می‌گویند که : نظام جمهوری اسلامی غرامتی را که باید از دولت عراق بابت آغاز جنگ توسط رژیم بعث پرداخت می‌کرده را به دولت عراق بخشیده است! آیا این حرف درست است یا خیر؟ واگر درست است به چه دلیلی نظام خساراتی را که متعلق به مردم بوده بخشیده است و چه کسی حکم به بخشش این غرامت داده است؟ و اگر عراق غرامت را پرداخت می‌کند آیا پرداخت کرده یا قسط بندی شده است؟