پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس - شبهه):
باز فتنه و آشوبی، بینتیجۀ مطلوب برای دشمنان فرو نشست و نوبت به محاکمه و مجازات مجرمانِ جنایتکار رسید، و یک عده منفعت طلب، ترسو و البته یک عده نفوذی، به یاد «رأفت اسلامی» و «مهربانی رسول اکرم صلوات الله علیه و آله» افتادند؛ این تجربهای چهل ساله است!
گویندگان این سخنان و توصیفات را میتوان به سه دستۀ کلی تقسیم نمود:
یک - نفوذیهای بیدینی که قصد دارند از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و دین اسلام، همان چهرۀ مسیحیت تحریف شده را جلوه دهند و بگویند: «فقط و فقط مهربانی، حتی در مقابل دشمنان - اگر این طرف صورتتان سیلی زدند، آن طرف را بیاورید تا یکی دیگر بزنند! اگر اموال شما را خواستند، جانتان را نیز پیشکِش کنید و اگر جانتان را نیز خواستند، نوامیس خود را نیز تقدیم نمایید» و نام این رذالت را "اخلاق" گذاشتهاند تا مردمان را فریب دهند و از مقابله بازدارند!
دو - منافقانی که همیشه معکوس میاندیشند و عمل میکنند، تا دیگران را گمراه و منحرف سازند! این گروه، به وقت جنگ، دم از صلح میزنند و به وقت صلح، جنگ طلب میشوند - به هنگام ضرورت برخورد، دم از مهربانی میزنند، و به وقت ضرورت مهربانی، مدعی ضرورت برخورد شدید میگردند و ...!
سه - مسلمانانی که نه تنها با اسلام، قرآن مجید، سیرۀ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، آشنایی ندارند، بلکه بسیار ترسو و نان به نرخ روز خور نیز میباشند!
●- آیا پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، العیاذ بالله، خود خلاف آن چه خداوند سبحان به ایشان وحی نموده و به همگان دستور داده عمل مینمودند؟! پس این همه آیات قیام به قسط، مقابله با ظلم و فساد، جنگ، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر (که امر و نهی زبانی و عملی میباشد، نه نصیحت و موعظه) و ...، برای کِه و برای چه نازل شده است:
«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ...» (الفتح، 29)
- محمد (ص) فرستادۀ خدا و کسانی که با او هستند، با کفار شدیدند [و] بین خود رحمتآور میباشند.
«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» (التوبة، 73 و التحریم، 9)
- اى پيامبر با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت گير [كه] جاى ايشان در جهنم خواهد بود و چه بد سرانجامى است.
و دهها آیۀ دیگر.
●- شاید در اوهام خود، گمان کردهاند که در زمان حیات ایشان، هیچ کافر، مشرک و منافقی نبوده است! اما کفار جاهل، متکبر، عنود و لجوج، در همین دوران، شصت جنگ بر ایشان و مسلمانان تحمیل کردند و البته که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، با لبخند، گُل، شیرینی و گفتمان به پیشواز آنها نرفتند، بلکه در دفاع از اسلام و مسلمین با آنها جنگیدند.
●- چطور بخشش عمومی که فقط اختصاص به فتح مکه داشت و خانۀ امن قرار دادن خانۀ ابوسفیان را میدانند، اما نمیخوانند که در همین واقعه نیز چهار نفر [که دو نفر از آنان زن بودند] و کارشان ضد تبلیغ علیه السلام و مسلمین، با شعر، شعار، طعنه و تمسخر (تهاجم فرهنگی) بود را نبخشیدند و حکم قتل آنان را صادر نمودند؟!
●- آیا در دوران حیات ایشان، هیچ سارق، قاتل و مجرمی که جزایش حدّ بود، اتفاق نیفتاد و ایشان هیچ حدّی را جاری ننمودند؛ و یا به مجرمان لبخند زدند؟!
●- «بدی را با بدی» پاسخ ندادن، فرق دارد با مهربانی، گذشت، رحمت و ...؛ یعنی اگر کسی به تو ظلمی کرد، تو پاسخش را با ظلمی متقابل نده - اگر کسی به تو فحاشی کرد، تو متقابلاً فحاشی نکن - اگر دزدی اموالت را سرقت کرد، تو اموالش را ندزد و ...، چرا که این رفتارها همه مزموم (بد) میباشند.
پس، معنایش این نیست که اگر افرادی علیه خدا، رسول خدا، اهل عصمت علیهم السلام، جامعه مسلمانان و ملت، ظلم و جنایت کردند، تو از ترس رویارویی و یا به خاطر منافع دنیوی، و به بهانۀ «رأفت اسلامی»، همه را ببخش، به صرف شام و چای دعوت کن، یک جایزه هم به آنان بده!
***- بنابراین، باید با بصیرت کامل، مراقب سوء استفاده از آیات قرآن مجید، اخلاق و سیرۀ پیامبر اکرم و اهل عصمت صلوات الله علیه و آله، به ویژه در رویایی با دشمنان و مقابله با ظلم، جنایت و فسق و فساد باشیم.
مشارکت و همافزایی - پرسش و نشانی پیوند پاسخ، جهت ارسال و انتشار توسط شما؛ متشکریم.
پرسش:
آیا پیامبر اکرم (ص)، در دوران رسالت، با همه مهربان بودند و مدارا میکردند، از همه درمی گذشتند، حتی ابوسفیان و کفار مکه و ...؟!
پاسخ (نشانی پیوند):
https://www.x-shobhe.com/shortanswer/12134.html
کلمات کلیدی:
پاسخ های کوتاه