س: چرا همه روحانیون [به ویژه در دفاع از ولایت] به روش اهل بیت (ع) و یک‌سان عمل نمی‌کنند. مگر همه‌ی امامان در امر سیاست و حکومت حضور نداشتند و به همین دلیل به شهادت نرسیده‌اند؟

سوالات و شبهات

نوجوان دهه هشتادی هستم؛ چگونه باید درمیان همکلاسی‌هایم که واقعا شهوت برآنان غلبه کرده است وبه راحتی گناه می‌کنند، رفتار کنم که خدایی نکرده توسط من، دین و اسلام ازنظرشان بدجلوه داده نشود؟ (یازدهم ادبیات و علوم انسانی / اصفهان، مهاباد)
در سایت خبرگزاری بین المللی قرآن، "ایکنا"، ذکر شده است که در ۷۱ روایت اهل سنت اسامی ۱۲ امام را ذکر کرده است! آیا این موضوع صحت دارد؟ این روایات در کدام کتاب‌ها است؟ لطفاً و خواهشاَ در صورت صحت این موضوع، این موضوع را تشریح نمایید.
آقای سروش نظرشون اینکه دنیا و آخرت در هم تنیده شده و هدف اصلی دین سعادت آخرته؛ اگر به دنیا هم پرداخته به جهت مقدمه آخرت بودنه. آقای مصباح هم تقریبا این نظریه رو دارن که دین فقط به اون دسته از مسائل دنیا که باعث جزا و پاداش تو آخرت میشه کار داره و دنیا دغدغه دین نیست. نظر شما چیه؟! آیا دین میتونه تو مسائل دنیا نظر بده‌؟ از علم و تکنولوژی تا ...؛ مثلا آیا دین تو سلامت یا تو ساختمون سازی یا ... چه جایگاهی داره؟! آیا دین برای دنیای ما هم کامله؟ و منجر به سعادت دنیایی بشر میشه؟