س- پیشگویی پایان جهان در 21.12.2012 دروغ از آب درآمد و اینک می‌گویند در 2020 و ... اتفاق می‌افتد؟ آیا این پیشگویی‌ها قابل اعتنا است یا پایان جهان زمان ظهور حضرت مهدی (عج) می‌باشد، یا ...؟ این مباحث در محالف دانشجویی بسیار مطرح است. (تکرار به دلیل تقاضا در شب یلدا|)

سوالات و شبهات

از جهل‌های انسان بگویید. انسان از چه جهاتی نادان است. انسان منقطع از وحی بسیاری چیزها رو کشف می‌کند مثلا خوبی و بدی بسیاری امور را می‌فهمد هر چند باز مدام در حال کشف است اما مسلما بدون وحی نمی‌تواند بفهمد از کجا آمده برای چه آمده و به کجا می‌رود؟ آیا پیشرفت انسان فارغ از شناختن مبدا و مقصد و علت آفرینش، او را از وحی بی‌نیاز می‌کند؟ شاید سوال اصلی این باشد نیاز به وحی برای چیست؟ ایا همان نیاز انسان به دین است؟ ...
(شبهه در فضای مجازی – تلگرام): این عکس را نگاه کنید، مراقب در جلسه امتحان طلبه‌ها چیکار می‌کنه؟ مگه آخوندها هم تقلب می‌کنن؟ پس ...؟ (لطفاً پاسخ دهید)
مدتیست که دچار غم واقعن شدیدی شدم و چیز آن چنان خوشحال کننده‌ای در زندگی نمی‌یابم که به آن دل خوش کنم. مدام از درون خود را سرزنش می‌کنم و با کوچکترین کار حرامی دچار غم و اندوه فراوان می‌شوم. چند کار که موجبات شادی رو فراهم کنند رو می‌شود توصیه کنید. ... کمی عجیب است که با فکر خویم نتوانستم به حکم یا دستوری برسم که با انجام آن حکم به شادی برسم. "آیا اصلا می‌توان به احکام اسلام گوش داد و خوشحال هم بود؟"