آیا این که رهبر، مراجع و ...، دشمن امیرالمؤمنین علیه السلام و ... (عایشه) را به خاطر حفظ وحدت «امّ المؤمنین» می‌گویند درست و صحیح است؟!

سوالات و شبهات

امام باقر (ع) می فرماید: «علی (ع) همواره به کتاب خدا و سنت رسول خدا (ص) عمل می‌کرد و اگر مسأله جدیدی پیش میآمد که در قرآن و سنت نبود، خداوند حقیقت در آن رخداد جدید را به او الهام می‌کرد.» این سوال را از خدمتتان دارم: آیا تمام مسائل در قرآن نبوده؟ منظور چیست؟ حتما مسئله هم دینی بوده که امام اول به قرآن و سنت رجوع می‌کرده و اگر نبوده به ایشان الهام می‌شده.؟ منبع حدیث‌: (فروخ، محمد بن حسن، بصائر الدرجات ، ص 235 ، کتابخانه مرعشی نجفی، قم، 1404).
آیا این ادعا صحیح است که حضرت الله (جل جلاله) در قرآن کریم در برابر سه کس اعلام جنگ کرده است: رباخوار، مشرک و دشمن دوستان خدا. در مورد رباخوار را در آیه 279 بقره یافتم که سخن خداست، اما در دو مورد دیگر با اینکه گناهان بزرگی هستند اما اینکه محاربه با الله باشند را دقیقا ندیدم. اگر ادعای فوق الذکر صحیح است موارد دو و سه ناظر بر کدام آیات هستند؟ و اگر صحیح نیست آیا اینگونه ادعا‌ها، افترا بر قرآن نیست و اگر افترا نیست پس چه حکمی دارد؟
مگر مؤمنان ابتدا در ظلمت و کفار ابتدا در نور هستند که می‌فرماید: "ولایت الله" مؤمنان را از ظلمات به نور و ولایت طاغوت، کفار را از نور به ظلمت می‌برد؟! (اردبیل)