چرا آدم‌ها این قدر متفاوت هستند، یکی حضرت مریم (ع) می‌شود، یکی نه؟ آیا خوبی و بدی ذاتی آنهاست؟

سوالات و شبهات

انسان‌شناسی - چرا بدون وجود دلیل قانع کننده‌ای به خود تلقین می‌کنیم که بشر سوال اساسی دارد که «از کجا آمده‌ام و...» و جواب آن سوالات را دین می‌دهد؟! و از طریق آن، ضرورت نیاز به دین را اثبات می‌کنیم و می‌گوییم که بشر به دین نیاز دارد و...؟ آیا بهتر نیست به جای اشتغال به این بحث‌ها که خروجی آن صفر است و بهره‌ای در آن وجود ندارد به مسائل دیگر بپردازیم و تلاش کنیم تا رشد علمی کنیم و کشور را بی‌نیاز کنیم؟ (الکترونیک / تهران)
عدالت - بنده خدا رو قبول ندارم، چون معتقدم که خداوند به هیچ وجه عدالتی در بین بندگانش قرار نداده! یه مثال می‌زنم : فردی در یک خانواده پولدار و مذهبی به دنیا میاد و در طول زندگیش فرد موفقی می‌شه و به راحتی تحصیل می‌کنه اما فردی در یک خانواده فقیر به دنیا میاد ( مثلا پدر معتاد و مادر هم مریض ) به هیچ وجه این فرد فرصت پیشرفت ندارد، مخصوصا در جامعه ما که پر از فساد هست و افراد بالغ هم پیشرفتی نمیکنن. عدالتِ خدا کجاست؟
پرستش - خداپرستی به چه دردی می‌خورد؟، من که بیش از 35 سال شبانه روز در مقابل او سجده و رکوع کردم، دستوراتش را در حد توانائی خود عملی کردم‌، ولی هیچ پاسخی از او در یافت نکردم‌، پس پرستش این خدا کی به درد من خواهد خورد؟ (فوق لیسانس)