خیر و شر - در قرآن آمده که همه‌ی چیزهای خوبی که به شما رسیده است از جانب خداست و بدی‌هایی که به شما می‌رسد از جانب خود شماست‌. مثل قبول نشدن کسی که درس نخوانده است؛ اما سوال من در جای دیگر است‌. مثلا کسی که به صورت مادرزادی فلج است آیا بگوید که حکمت خدا این بوده من فلج باشم یا تقصیر مشکلات ژنتیکی پدر و مادرم است؟

سوالات و شبهات

ارتباط ایرانی‌ با قبر ناگسستنی‌ست .. کار ما با قبر هست‌. نشاط را ما از قبر می‌گیریم .سعادت را ما از قبر می‌گیریم . بار و بندیلتو ببند بریم کربلا ... سر قبر ... از اونجا هم میرویم نجف... – کاخ ها کو، سالن‌های موزیک کو؟ همه ی زندگی ما برای قبر شده..مملکت ما هم شبیه قبر شده... حیف این کشور نیست؟
میگن که باید شرایط ظهور رو فراهم کرد تا امام زمان بیاد. خب اگه حکومتی بتونه این کار رو انجام بده چه لزومی به وجود امام زمان هست خب اگه امام بیاد قراره چکار کنن؟ اگه زمامداران حکومت اسلامی ایران به این موضوع واقفند که باید امام چکار می‌خواد بکنه؟ خب حکومت الان نمیتونه اون کارها رو انجام بده اگه دلیلی هست موقع ظهور حجت هم همون دلیلی هست‌؟ (دیپلم تجربی / مهران - ایلام)
پروفسور سمیعی: «تولید علم برای ملتی که شکم خالی دارد، بیشتر شبیه یک طنز است. زندگی با ارضاء نیازهای اولیه انسان آغاز می‌شود. با تولید ثروت ادامه پیدا می‌کند با تولید علم توسعه پیدا می‌کند و با تکیه به معنویت، غنی می‌گردد. این ترتیب را نمی‌شود به سادگی تغییر داد. (ادامه درمتن) – (دانشجو / قم)