س: به این شبهه پاسخ دهید. می‌گویند تورم ناگهانی ارز ناشی از اختلافات داخلی است و نه تحریم خارجی؟ یعنی چه و چگونه ممکن است؟ آیا ضعف دولت است یا ...؟ لطفاً به دور از شعایر پاسخ دهید.

سوالات و شبهات

وحدت – المکاسب / نظر امام خمینی درباره‌ی اهل سنت چه بوده؟ آیا آنها را به عنوان برادر قبول نداشته‌اند؟ پس چرا از یک سو در جای جای صحیفه امام می‌فرماید "برادران اهل سنت؟" ولی در المکاسب خود در ذیل باب "غیبت" می‌فرماید: "غیر از شیعیان کس دیگری برادر ما نیست و حتی می‌فرماید که احترام ندارند و ...؟" (کارشناسی)
وقتی عنوان میشه که چرا با اسراییل دشمن هستیم؟ دلیل منطقی این است که چون وطن برادر‌های سنی ما را در فلسطین اشغال کرده و بر آنها ظلم روا می‌دارد ما هم برای دفاع از مظلومان با او دشمن هستیم و بسیار هم دلیل قانع کننده‌ای می‌باشد؛ ولی هنگامی که می‌پرسند پس چرا دولت ما با ارمنستان رابطه دارد در حالی که آنها وطن برادران شیعه ما را در جمهوری آذر بایجان به تصرف خود در آورده و آنها را از وطن‌شان بیرون کرده‌اند انسان منطقا جوابی ندارد. خواهش می‌کنم راهنمایی بفرمایید.
آقای دکتر روحانی گفتند: اولین "معروف" توسعه در این کشور است و "منکری" بالا‌تر از بیکاری و فقر وجود ندارد و...؛ با توجه به بازتاب این سخنان، نظر شما چیست؟ آیا چنین است که بیان نمودند؟ (دانشجوی دکترای علوم سیاسی)