س – کارشناس حسابداری/رودسر: روزه گرفتن را خیلی دوست دارم، اما با مسئله «مسافر» مشکل دارم. امروز که دیگر کسی با الاغ یا اسب سفر نمی‌کند، پس چرا می‌گویند روزه باطل می‌شود؟

سوالات و شبهات

اصول و فروع - تکلیف کسی که به فروع دین عمل می‌کند، اما از اصول دین بی خبر یا غافل است و یا اعتقادی به اصول ندارد، چیست؟ در کل آیا فروع بی اصول و اصول بی فروع دین ارزش دارد؟ چه رابطه‌ای میان این دومجموعه وجود دارد؟
احکام در روابط دختر و پسر - آیا احکامی که خداوند وضع کرده با سیر تکامل بشری منافی نیست؟ بعضی‌ها می‌گوند که مثلا روابط دختر و پسر مال 1400 سال پیش بود الان عصر مدرنیته است و باید به خاطر پیشرفت جامعه (در حد خوش و بیش که البته من خودم هم نمیدانم چه ربطی به پیشرفت دارد) برقرار شود و از این حرف‌ها؛ لطفا این شبهه را برطرف نمایید؟ (علوم انسانی / بجنورد)
همسر - آیا این درسته که همیشه باید راحتی مرد را فراهم کنی، هرچی دستور داد اطاعت کنی اراده کرد به ارضای جنسی خودتو در اختیارش قرار بدی، آیا این درسته که راحتیش همیشه باید فراهم بشه، هر کاری خواست بکنه، هر وقت غذا خواست، هر وقت زور گفت اطاعت کنی؟ من شنیدم حتی اگر بهت ظلم کرد باید اطاعت کنی، آیا اینطوری که همش اون بگه و تو اطاعت کنی؟ آیا اینکه فقط اون از زندگی لذت ببره درسته؟خیلی ذهنمو درگیر کرده وخیلی اذیت میشم. (بهداشت/تربیت حیدریه)