س 407 - علت این مشکلات فرهنگی، بدحجابی و رفتارهای غربی در تهران چیست؟ حتی این مشکل در خانواده‌های با درآمد متوسط و رو به پایین و ضعیف هم هست و نوع پوشش و مد برای آنها از خوراکشان هم واجب تر است؟

سوالات و شبهات

س 491 - با توجه به اينكه وجود خدا اثبات نشده و رد نشده، از نظر منطقی نبايد هيچ كدام از جمله‌های "خدا وجود دارد" و "خدا وجود ندارد" را مدعی شويم. حال اگر به چنين فردی بگویید كه اگر ایمان بیاورد بهتر است و ضرر نمی‌كند اما در صورت كفر دچار خسران می‌شود، اینگونه پاسخ می‌دهد كه نمی‌توان انسان را مجبور به باور چیزی كرد، برای مثال شما نمی‌توانید خود را مجبور كنید كه باور كنید قاره‌ی استرالیا وجود ندارد. پاسخ به چنین افرادی چیست؟
س 492 - شایعه - کرونا ، آغازگر رنسانس در ایران. بیماری طاعون آغازگر رنسانس در قسمت‌های بزرگی از اروپا بود ...، حال حکومت دینی ناچار شده در مساجد و حرم‌ها ببندد...! شکی نیست که علم به زودی واکسن کرونا را کشف خواهد کرد و مردم به جای دعا و توسل به خدا و امامان، سراغ پزشکان خواهند رفت! پاسخ چیست؟!
س 493 - بر اساس برهان اپیکور، در جهان شر وجود دارد و خدا یا می‌تواند این شرور را از بین ببرد و نمی‌برد که این خدا شرور است و یا نمی‌تواند این شرور را از بین ببرد که این خدا قادر مطلق نیست و اینگونه خدا را زیر سوال می‌برد. آیا این اشکال، وارد است و پاسخ اپیکور را چگونه باید داد؟ (اصفهان)