در سوره حجر، آیه 18 تصریح شده که خداوند شیاطین یا جنیان را که برای استراق سمع بالا می‌روند، با «شهاب» دور می‌نماید. آیا این «شهاب»، همین اجرام آسمانی هستند، یا شهاب معانی دیگری هم دارد؟ (دکترای دندانپزشکی/تهران)

سوالات و شبهات

س 345- (فضا مجازی): تاجیکستان روی پول جدیدش عکس فردوسی ابن سینا روگذاشته، آلمان رو پست مرکزیش عکس داریوش گذاشته، امریکاه تودادگاه‌هایش عکس کوروش زده ...، ایران روی پولش عکس عربی کعبه و قدس گذاشته، در ورزشگاه عکس قهرمانان عربی را گذاشته، سر دادگاه جمله عربی نوشته و ... (دانشجو)
با توجه به شرایط زیستی فیل و نیز شرایط اقلیمی شبهه جزیره عربستان، وجود فیل در هر نقطه از شبهه جزیره عربستان محال عقلی است و امکان سفر چند صد کیلومتری از هر نقطه این شبهه جزیره به مکه برای فیل که مستلزم درنوردیدن چند صد کیلومتر بیابان سوزان و لم یزرع است محال بوده و این قصه با هیچ توجیهی قابل باور نبوده به افسانه می‌ماند تا به واقعیت! فیل روزانه لااقل به صد و پنجاه لیتر آب و هفتاد کیلو علف و میوه‌جات تازه نیاز دارد . افلا یتدبرون؟ افلا یتفکرون؟ افلا یعقلون؟
خداوند در قرآن (آیات یک و دو در سوره حج) زلزله قیامت را بیان می‌نماید و می‌فرماید «عذاب خداوند شدید است»؛ و از طرفی مگر زمین را بندگان صالح خداوند به ارث نمی‌برند و حکومت بر زمین برای آنان نمی‌شود؟ پس چرا عذاب‌؟ چه طور این دو مطلب قابل جمع می‌باشد؟ (دکترا)