امام صادق علیه السلام: «هر پرچمی كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهی است»، آیا یعنی هر حکومتی طاغوتی است، حتی جمهوری اسلامی ایران؟!
پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه): آیا میگویند: روایت داریم که تسلیم مستکبران و ظالمان جهان شوید و ذلیل بمانید، تا قیام برسد؟!!
تجربه نشان داده که سالی یک بار، مقارن با دههی فجر، این گونه روایات، در فضای مجازی فرافکنی میگردد؛ و البته کاری هم با پاسخهایش ندارند و مجدد و مجدد، همه ساله تکرار میکنند!
شما میتوانید طی یک مطالعه و برآورد، تمامی اشخاص و گروههایی که از این دسته از روایات، به عنوان نه تنها مجوز، بلکه دستور به "خاک بر سری یک ملت"، سوء استفاده مینمایند را به سه قسمت تقسیم نمایید:
یک – اشخاص، گروهها و تشکلهای سازمان یافتهی رسمی یا غیر رسمی که نه تنها هیچ اعتقادی به اسلام ندارند، بلکه با اسلام و مسلمین دشمن هم هستند (مانند بهائیت، سلطنتطلبها، غربزدهها و وابستگان و ...)، و در این جنگ نرم، به هر ابزار و حیلهای متوسل میگردند، اگر چه آیات قرآن مجید، احادیث یا روایات باشد.
دو – مسلمانانی که نه تنها خرد [عقل] ضعیفی دارند، بلکه معلومات آنها از اسلام و منابع آن نیز بسیار ضعیف است؛ هر چند در هیبت روحانی یا یک تشکیلات کاملاً مذهبی باشند. آقای شیخ محمود حلبی، بنیانگذار و رییس "انجمن حجتیه" نیز در کوران انقلاب مردم، همین دسته از روایات را با همین برداشتهای غلط، برای مردم میخواند!
سه – "مسلمانان عوام"، که هم مسلمان هستند و هم خیلی اسلام را دوست دارند، اما چون مطالعه و شناختی ندارند، اسیر جوّ هستند؛ پس اگر جوّ مثبت بود (مثل دههی اول محرم)، آنها نیز در میدان حضور مییابند، و اگر جوّ منفی بود، (مثل میدان جنگ نرم، به ویژه در فضای مجازی)، آنها نیز یا دچار شک و شبهه و تردید و ... میشوند و یا به طور کل، از جرگهی اسلام و مسلمانان خارج میگردند.
شرط صحت حدیث:
شرط اول برای تشخیص صحت و اعتبار یک حدیث، این است که اولاً با "عقل و عقلانیت" در تقابل نباشد، و ثانیاً با آیات قرآن مجید منافات و تضادی نداشته باشد. پس از حصول این دو شرط، سراغ این میروند که حال آیا این گزاره، عین کلام معصوم علیه السلام میباشد و میتوان به آن حدیث یا روایت اطلاق نمود یا خیر؟!
حال باید دقت کنیم که نه تنها شرط صحت حدیث، بلکه شرط فهم، برداشت، تفسیر و تحیل یک حدیث و روایت معتبر (نه نامعتبر) نیز همین است که با "عقل و وحی"، منافات، مقابله و تضاد نداشته باشد.
میگویند: اسلام و مسلمانی، تجزیه و تعطیل!
این برداشت و تفسیر سویی که از این دسته روایات مینمایند، به مثابهی آن است که بگویند:
الف - اسلام و قرآن کریم را باید تجزیه نمود! که اساس این تجزیه نیز به دروغ بزرگی تحت عنوان «جدایی دین از سیاست» بر میگردد! چرا که "دین و سیاست"، یک چیز است، ولو دین کفار و سیاست آنها باشد که عین دیانت خودشان است.
ب – اسلام اجتماعی را باید تعطیل نمود. اسلام تا این حدی که یک عدهای از مردم، مشغول طهارت، وضو، غسل جنابت و حیض باشند – نمازی بخوانند، روزهای بگیرند و ...؛ عیبی ندارد، اما تمامی ساختار، قوانین و نظام اسلامی در زندگی اجتماعی، باید تعطیل شود؛ حداقل تا ظهور! و البته این را نیز برای فریب میگویند!
میگویند: مردم در این گونه امور، نباید فهم، اراده، آرمان و فعالیتی داشته باشند، بلکه پیرو همان فرهنگ منحط قوم بنیاسرائیل (قوم یهود) باشند و به بگویند: «خدا هر موقع صلاح بداند با امام زمانش کاری بکند، میکند، پس به ما چه که دخالت کنیم و کاری انجام دهیم، چه رسد به این که خود را مکلف و موظف نیز بدانیم».
در نظر اینها، تمامی آیات مربوط به تلاش برای برقراری قسط - مقابله با ظلم - یاری مظلومان - جهاد در راه خدا – جنگ (قتال) در راه خدا - امر به معروف و نهی از منکر – پذیرش ولایت الله و دوری از ولایت کفار – استقلال – آزادی ... و خلاصه هر گونه اندیشه و عملی که هویت اسلامی را حفظ کند، شأن مسلمانی را به دنبال بیاورد، به نفع مسلمانان باشد، زمینههای رشد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بالندگی را نتیجه دهد، باید تعطیل شود، دست کم تا ظهور امام زمان علیه السلام(؟!)
روایت مورد بحث:
اصل روایت مورد بحث و ترجمهاش به شرح زیر میباشد، اگر چه روایات مشابه و مکمل نیز وجود دارد:
«كُلُّ رَایةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِیامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (کافی، جلد 8، صفحه 295)
ترجمه: هرپرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود صاحب آن طاغوتی است که غیر خدا را میپرستد.
از نظر روایی، به این دسته از روایات، "خبر واحد" میگویند، و هر چقدر هم که سند داشته باشد، حجیّت آنها وقتی به اثبات میرسد و ضروری میگردد که با عقل و نیز صراحت آیات قرآن کریم و اصول و فروع قطعی اسلام، منافات و رویارویی نداشته باشد؛ پس چرا هر گاه از همانهایی که برداشت و تفسیر سوء دارند، در بارهی فروع دین سؤال میشود، میگویند: « ۱- نماز ۲- روزه ۳- زکات ۴- خمس ۵- حج ۶- جهاد ۷- امر به معروف ۸- نهی از منکر ۹- تولی ۱۰- تبری »؟!
پرچم:
قطعاً مقصود از "پرچم"، چند متر پارچهای که روی آن حرفی یا علامتی درج شده باشد نیست و حتی دشمنان و سوء تعبیر کنندگان نیز چنین تعریفی ندارند، چرا که این همه شعاری که میدهند، همه برای هدف قرار دادن قیام مردم و برپایی نظام جمهوری اسلامی میباشد.
"پرچم"، یعنی یک نمادی که پس از تشکل، عَلَم میشود تا هم اعلام حضور و استقلال نماید، و هم محور تجمع طرفداران، حول محور آن باشد. چنان که اگر بگوییم: پرچم اسلام، یا پرچم کفر، یا پرچم استبداد و ...، مقصود همین است.
برافراشتن پرچم:
اگر بگویند مقصود امام علیه السلام، از « كُلُّ رَایةٍ = تمامی پرچمها»، حتی پرچم اسلام و دعوت به توحید، قرآن، ولایت (تولی و تبرا) میباشد که نه تنها نقض غرض میشود، بلکه اهانت و افترای به شخص امامان علیهم السلام میباشد، چرا که میگویند: «امام معصوم گفته است، مبادا اگر شخص ما را در مقابل چشمان خود ندید، مسلمان باشید و به آیات قرآن کریم و احکام شریعت اسلام، عمل نمایید»!
●- مگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، پرچمی به غیر از همان پرچم توحید، اسلام، قرآن و ولایت را برافراشته داشته است؟! مگر دعوت جدید، هدف جدید، شریعت جدید، احکام و دستورات جدیدی آورده است؟!
خیر، بلکه مسلمانان انقلابی گفتند و میگویند: «ما موحد و مسلمانیم، ما اهل قرآن مجید، احکام اسلام و ولایت بوده و هستیم، کسی هم حق ندارد مانع ما شود»! خب، حالا اگر مانع شدند، چه کنند؟! بگویند: حیف که ما اجازه نداریم تا ظهور حضرت (ع)، شما را کنار بزنیم و از لِه شدن زیر چکمههای طاغوتی شما نجات یابیم و اگر ایستادگی نماییم، خودمان نیز طاغوت میشویم؟!
در اسلام رذالت نیست:
آیا اسلام [قرآن حکیم و ائمهی اطهار علیهم السلام]، العیاذ بالله فرمودهاند که مسلمانان تا قیام قائم ما (عجّ الله تعالی فرجه الشریف)، در ضلالت، رذالت، بردگی، استعمار، استثمار و خاک بر سری بمانند؟!
روزی 17 بار مقابل خدا خم شوند (رکوع نمایند)، و در حالی که شیطان روی گردهی آنها نشسته و سواری میگیرد، بگویند: «سُبحانَ الله»؟! و دو برابر این مقدار سجده کنند، و در حالی که سر بر خاک نهاده و شیطان نیز خاک بر سرشان میریزد، بگویند: « سُبْحَانَ رَبِّیَ الاَعْلی وَ بِحَمْدِهِ »؟! در حالی که همان پیامبری که این قرآن و نماز را از سوی خداوند متعال برای آنها آورده و ابلاغ نموده است، میفرماید:
«مَنْ أَصْبَحَ لاَ یهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ینَادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» (الکافی , جلد 2 , صفحه 164)
ترجمه: هر كه صبح كند و بامور مسلمین همت نگمارد، از آنها (مسلمانها)نیست؛ و هر كه بشنود مردى فریاد میزند «مسلمانها بدادم برسید» و پاسخش ندهد (به یاریش قیام نکند) مسلمان نیست.
*- آیا امام سجاد علیه السلام، در پاسخ به پرسش از قیام مختار رحمة الله علیه نفرمود: «اگر بردهای از زنگار برای یاری ما قیام كند بر همگان واجب است او را یاری رسانند» (بحار الانوار، ج45، ص365)
*- آیا امام باقر علیه السلام، دربارهی قیام مختار نفرمودند: «مختار قاتلان ما را كشت و از ما اهلبیت خونخواهی و دختران ما را ازدواج داد، و در زمان مشكلات بین ما به تقسیم مال پرداخت» (بحار الانوار، ج45، ص343) و نفرمود: «خدا رحمت كند مختار را كه تمام حق ما را ستاند» (رجال كشّی، ص125، ح199)؟!
*- آیا امام صادق علیه السلام، که روایت مورد پرسش نیز از ایشان میباشد، خودشان در بارهی قیام زید نفرمودند: «عمویم زید در راه رضایت آل محمد صلی الله علیه و آله قیام كرد» (وسائل الشیعه، ج11، ص39)؛ و امام رضا علیه السلام، در بارهی قیام وی، نفرمودند که «زید از علمای آل محمد بود و برای خداوند خشم نمود، و برای خداوند با دشمنانش جنگید تا به شهادت رسید» (همان).
***- بنابراین، بسیار روشن و مبرهن است که مقصود از « كُلُّ رَایةٍ »، پرچم غیر از اسلام – پرچم غیر از ولایت و پرچم دعوت به خود – ادعای مهدویت و ... میباشد؛ نه این بفرمایند: یا ذلیل، تسلیم و بردهی ظلم و استکبار شوید و یا اگر قیام نمودید، از خود دفاع نمودید، مسلمانی را احیا کردید، برای مساعد نمودن شرایط مسلمانی تلاش کردید ...، طاغوت و باطل میباشید! چنان که در حدیث دیگری تصریح نمودند به این که مقصود دجالهای زمان و پرچم ضلالت است، نه پرچم هدایت، که همان پرچم اسلام و قرآن مجید و ولایت میباشید: « وَ مَنْ رَفَعَ رَایةَ ضَلاَلَةٍ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ – و هر کسی که پرچم ضلالت برفرازد، صاحبش طاغوت است » (الکافی , جلد 8 , صفحه 296).
آیا پرچمی که به مسلمانان بگوید: «تا ظهور حضرت، حق مسلمانی ندارید و باید تسلیم حکومت کفار گردید»، همان پرچم ضلالت نمیباشد که صاحبش طاغوت است؟!
امام خمینی رحمة الله علیه:
●- «اینهایی كه میگویند كه هر عَلَمی بلند بشود، و هر حكومتی، خیال كردند كه هر حكومتی باشد، این برخلاف فرج است! اینها نمیفهمند چی دارند میگویند... .
حكومت نبودن، یعنی این كه همهی مردم به جان هم بریزند و همدیگر را بكشند...، اگر فرض میكردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم، برای اینكه خلاف قرآن است» (صحيفة نور، ج20، ص198)
مشارکت و هم افزایی (موضوع و نشانی لینک متن یادداشت)، جهت ارسال به دوستان در فضای مجازی.
پرسش:
روایت: «هر پرچمی كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهی است»، آیا یعنی هر حکومتی طاغوتی است، حتی جمهوری اسلامی ایران؟!
پاسخ:
http://www.x-shobhe.com/shobhe/9622.html
پیوستن و پیگیری در پیامرسانها:
- تعداد بازدید : 10079
- 11 بهمن 1397
- نسخه قابل چاپ
- اشتراک گذاری
کلمات کلیدی: سیاسی امام مهدی غیبت آخر الزمان امام صادق
نظرات کاربران
این هم مزخرفاتی است که بعد از عنقلاب در توجیه این روایات میگویید وگرنه در توضیح حدیث پرچم علامه کبیر ملاصالح مازندرانی کسی که در اجتهاد مسلم او شکی ندارد و قبل از بلوغ مجتهد بوده میگوید عندنا ...بر طبق نظر ما شیعیان اگر حکومتی بر اساس عدل و داد هم باشد طاغوتی است ... رجوع کنید به تفسیر اصول کافی ملاصالحی مازندرانی ذیل حدیث پرچم
سایت - خودش میگوید: «به نظر ما»، و نظر اگر همین مقدار باشد، مغایر با آیات قرآن، احادیث، احکام و مسلمانی می باشد، مگر این که توضیحات دیگری داده باشد
ولایت مطلقه پرچم جدید است
پاسخ: نه پرچم است و نه جدید!