س 814 - آیا این حدیث درست است که «رد شدن یک شتر از سوزن، راحت‌تر از رفتن یک ثروتمند به بهشته‌؟» + صوت (3:43 دقیقه)

س 814 - آیا این حدیث درست است که «رد شدن یک شتر از سوزن، راحت‌تر از رفتن یک ثروتمند به بهشته‌؟» + صوت (3:43 دقیقه)

سیاست فرعون، مبنی بر کشتن پسران (مردان) و زنده نگه‌داشتن دختران (زنان)، همچنان و با قوت و گستردگی بیشتر، ادامه دارد!

سیاست فرعون، مبنی بر کشتن پسران (مردان) و زنده نگه‌داشتن دختران (زنان)، همچنان و با قوت و گستردگی بیشتر، ادامه دارد!

تذکرات (یادآوری‌ها و هشدارهای) خداوند متعال به انسان / 2

تذکرات (یادآوری‌ها و هشدارهای) خداوند متعال به انسان / 2

س 673 - تفاوت "خلق و ذرأ" در چیست؟ منظورم از "ذرأ" آیه 179 سوره اعراف است. و چرا در آیه 119 سوره هود که خداوند مهربان هدف از خلقت را رحمت بیان فرموده، بلافاصله به جهنمی شدن انسانهای فراوان متذکر می‌گردد؟

س 673 - تفاوت "خلق و ذرأ" در چیست؟ منظورم از "ذرأ" آیه 179 سوره اعراف است. و چرا در آیه 119 سوره هود که خداوند مهربان هدف از خلقت را رحمت بیان فرموده، بلافاصله به جهنمی شدن انسانهای فراوان متذکر می‌گردد؟

س 619 - در سوره اعراف آیه ۲۷، منظور از این که " لباس را از تن آن دو برکند تا عورت‌هایشان بر آنان آشکار سازد‌" چیست‌؟ معنای ظاهری آن است یا یک منظور دیگری‌؟ ( یا هر دو ؟‌) چون زن و شوهر بر هم محرم هستند، دیدن عورت هایشان مگر مشکلی دارد و بد است‌؟!

س 619 - در سوره اعراف آیه ۲۷، منظور از این که " لباس را از تن آن دو برکند تا عورت‌هایشان بر آنان آشکار سازد‌" چیست‌؟ معنای ظاهری آن است یا یک منظور دیگری‌؟ ( یا هر دو ؟‌) چون زن و شوهر بر هم محرم هستند، دیدن عورت هایشان مگر مشکلی دارد و بد است‌؟!

آیا افرادی مثل بلعم باعورا و برصیصا که آیات خداوند را فراموش کردند و خود را از آیات الهی تُهی کردند و کافر گشتند، تمام اعمال خوب و صالحشان که برای خداوند بود حبط می‌شود‌؟ و هیچ خیری از آخرت را (هرچند اندک و ناچیز) را به خاطر اعمال صالحشان که برای خداوند بود را دریافت نخواهند کرد‌؟

آیا افرادی مثل بلعم باعورا و برصیصا که آیات خداوند را فراموش کردند و خود را از آیات الهی تُهی کردند و کافر گشتند، تمام اعمال خوب و صالحشان که برای خداوند بود حبط می‌شود‌؟ و هیچ خیری از آخرت را (هرچند اندک و ناچیز) را به خاطر اعمال صالحشان که برای خداوند بود را دریافت نخواهند کرد‌؟

آیا در آیه ۱۸۹ اعراف ، می‌توان منظور از «لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا» را به جای «تَغَشَّاهَا» به آمیزش جنسی اطلاق نمود؟ زیرا هدف آمیزش ایجاد آرامش است. آیا در روایات چنین چیزی موجود است که از آمیزش جنسی با ریشه "سکن" نام برده باشند؟ (کارشناسی / گیلان)

آیا در آیه ۱۸۹ اعراف ، می‌توان منظور از «لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا» را به جای «تَغَشَّاهَا» به آمیزش جنسی اطلاق نمود؟ زیرا هدف آمیزش ایجاد آرامش است. آیا در روایات چنین چیزی موجود است که از آمیزش جنسی با ریشه "سکن" نام برده باشند؟ (کارشناسی / گیلان)

لطفاً تفسیر و نکات آیه دویست از سوره مبارکه اعراف [وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ ...] را تفسیر، تبیین و تشریح نمایید. (دیپلم عمران / تهران)

لطفاً تفسیر و نکات آیه دویست از سوره مبارکه اعراف [وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ ...] را تفسیر، تبیین و تشریح نمایید. (دیپلم عمران / تهران)

س: در سوره الاعراف آیه 3 تأکید شده «لاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء – جز او اولیای دیگر [سایر مدعیان ولایت] را پیروی نکنید.» آیا این آیه به اهل بیت (ع) نیز صدق می‌کند؟

س: در سوره الاعراف آیه 3 تأکید شده «لاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء – جز او اولیای دیگر [سایر مدعیان ولایت] را پیروی نکنید.» آیا این آیه به اهل بیت (ع) نیز صدق می‌کند؟

درباره ما
ارتباط با ما

کل بازديد : 46565934
بازدید امروز : 11849

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه - ‌x-shobhe» می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

فیسبوک اینستاگرام پیام رسان تلگرام پیام رسان سروش پیام رسان ایتا RSS