دین - جوونی كه تا سن 20سالگی كاملا مذهبی بوده، حالا رفته خوابگاه دانشجویی، این شبهه رو طرح كرده اگر هدف از پذیرفتن دین دستور درست زندگی كردنه من خودم درست زندگی می‌كنم دروغ نمی‌گم، خلف وعده نمی‌كنم، به نامحرم نگاه نمی‌كنم، به پدر و مادرم محبت می‌كنم ...، پس چه نیازی داره دین داشته باشم؟ دین به چه درد من میخوره؟ دیگه اینكه چرا پیامبر به ایران حمله كرد؟

سوالات و شبهات

اجر - سؤال یک دوست سنّی - چرا در مذهب تشیع، هر کس کاری می‌کند، می‌گویند: اجرت با امام حسین (ع)؟ مگر امام حسین مانند دیگران بشر نیست؟ اجر کار نیک با امام حسین و بقیه بزرگان است یا با خداست؟ و این در کجای قرآن آمده است که کسی به غیر از الله اجر و پاداش کار نیک را می‌دهد یا در کدام حدیث از پیامبر(ص) آمده است.
ولایت - فرق ولايت تكوينی امام زمان عج با ساير ايمه چطور است؟ مثلا در صلوات خاصه امام رضا می‌گوييم...و حجتك علی من فوق الارض و من تحت الثري...، اين را چطور می‌توانيم با ولايت امام زمان جمع كنيم؟ آیا با آمدن یک امام، ولایت از سائر ائمه ساقط می‌شود یا آنها نیز ولایت دارند؟ در اینصورت فرق امام حاضر با سایر ائمه در چیست؟
عدل - شنیده‌ام بچه‌ای که از زنا متولد می‌شود در روح او اثرات منفی گذاشته و مستعد برای فاسد و بدکاره شدن می‌شود. آیا مگر کسی که از طریق زنا متولد می‌شود در این امر خلاف نقشی داشته است که سرشت او را بد می‌نویسند؟ آیا این کار خدا، خلاف عدلش نیست که کسی را در آتش خلاف دیگری بسوزاند؟ (کارشناس شبکه‌های کامپیوتری)