آیا وجود یا عدم وجود روح قابل رویت است؟ چه ویژگی در انسان وجود دارد که او را از حیوانات و اشیاع به واسطه روح جدا می‌کند؟ (ریاضی فیزیک (11) / مشهد)

سوالات و شبهات

بر مبنای فیزیک کوانتوم، «هستی» از اندیشه پدید آمده و وقتی انسان به چیزی می‌اندیشد، فرآیند آفرینش در کار است. تمامی موجودات هستی بر اساس قانون جذب زندگی می‌کنند؛ اما تنها انسان است که به آن آگاهی دارد. فرِد آلن وولف، متخصص فیزیک کوانتوم بر این باور است که حتی بی‌دخالت ذهن، جهان هستی نمی‌تواند وجود داشته باشد و ذهن است که آنچه استنباط می‌شود، شکل می‌بخشد؛ پس اندیشه، علت اصلی (تامه) همه پدیده‌ها است.
وقتی علم نوین پزشکی هست، چرا باید به روایاتی که مال ۱۴۰۰ سال پیشه و صحتش هم کاملا مورد تایید نیست اکتفا کرد؟! خود ائمه هم الان بودن از طب نوین استفاده می‌کردند.
در حرز امام جواد علیه السلام، وسط کلمات دعا، حدود چهار خط کلمات مقطع و اعداد نوشته شده است که به نظر می‌آید از دعای اصلی نباشد . گفته شده این طلسمات توسط سید طاووس نقل شده. با توجه به اینکه علوم غریبه توسط قوم یهود وارد اسلام شده است، آیا استفاده‌ی از حرز‌های این‌چنینی بدون اشکال است؟ (کارشناس علوم آزمایشگاهی) + کلیپ از آیت الله بهجت رحمة الله علیه