جواب کسانی که ادعای قبولی وجود خدا را دارند اما در انجام احکام خداوند قادر شبهه وارد می‌کنند، مثل روزه گرفتن که مگه دیوانه‌ایم که به خودمان گرسنگی بدهیم؟ یا نماز خواندن که مگه خدا به نماز ما احتیاجی دارد؟ چیست؟ جواب را با مثال عامیانه بدهید. (لیسانس / تهران)

سوالات و شبهات

نیکی کردن و عبادت فقط این نیست که روی به مشرق و مغرب کنید (منظور نماز. بیت المقدس و کعبه)؛ نیکی کردن و عبادت در اخلاق خوب و انفاق و سیر کردن یتیمان و دوری از نفاق و دو رویی مساکن پر زرق و برق و مرکب‌های گران قیمت (ماشین) و فخر فروشی، تهمت، غیبت و دروغ و بهتان است (سوره بقره). لطفا برای این جواب بدید.
آیا این حدیث از امام رضا ع که فرمودند: هر کس هنگام وضو سوره قدر را بخواند از گناهان خارج می‌شود مانند روزی که از مادر متولد شد صحیح و مستند است؟ درصورت تایید آیا گناهان کبیره هم شامل این حدیث می‌شود؟ 2.آیا این حدیث از امام صادق علیه السلام که فرمودند: هر کس در نماز سوره قدر را بخواند منادی به او ندا می‌دهد که اعمالت را از سر بگیر که گناهان گذشته‌ات بخشیده شد صحیح و مستند است؟ و در صورت تایید این دو حدیث، آیا واقعا با یک نماز و ویک وضو تمام گناهان گذشته بخشیده می‌شود؟
چرا باید نماز را در پنج نوبت، و آن هم با آیات و آداب تعیین شده تکرار کنیم، در صورتی که هر وقت بخواهیم، با خدا صحبت می‌کنیم؟