می‌فرماید: برای هر امتی اجلی وجود دارد که تقدم و تأخر در آن راه ندارد - آیا الآن امت وجود دارد؟ کدام امت؟ مصداق اجل برای امت که در یک لحظه بیاید و پس و پیش نشود در زمان حاضر چیست؟ آیا این قاعده شامل امت پیامبر هم شد؟ اگر شد به چه صورت؟ آیا این اجل برای امت پیامبر آمده است یا خواهد آمد؟ (دکترا)

سوالات و شبهات

نیکی کردن و عبادت فقط این نیست که روی به مشرق و مغرب کنید (منظور نماز. بیت المقدس و کعبه)؛ نیکی کردن و عبادت در اخلاق خوب و انفاق و سیر کردن یتیمان و دوری از نفاق و دو رویی مساکن پر زرق و برق و مرکب‌های گران قیمت (ماشین) و فخر فروشی، تهمت، غیبت و دروغ و بهتان است (سوره بقره). لطفا برای این جواب بدید.
علت استفاده از کلمه "هو" چیست که بیشتر کسانی که مشرب عرفانی و صوفیانه دارند از آن زیاد استفاده می‌کنند و حتی در مطالبی که می‌نویسند به جای بسم الله الرحمن الرحیم از کلمه "هو" استفاده می‌کنند و در آخر مطالب‌شان هم باز از کلمه "هو" استفاده می‌کنند؟ آیا استفاده از کلمه "هو" فواید خاصی دارد؟
درصدی از ژنوم انسان، مربوط به رترو ویروس‌هاست. تکوین جنین انسان شباهت بنیادی به تکوین جنین سایر پستانداران و حتی مهره‌داران دارد. میتوکندری موجود در سلول‌های یوکاریوت‌ها، از جمله انسان، شباهت بی‌بدیلی به باکتری‌ها دارد. آثار، فسیل‌ها و ابزارآلات ساخته‌ی دست هوموساپین‌ها (انسان خردمند) مربوط به چند میلیون سال پیش در آفریقا و خارج از آفریقا پیدا شده و آنقدر هم زیاد است که می‌توانید مهاجرت‌ها را شبیه‌سازی کرد! نزدیک به 400 توالی DNA وجود دارد که بین ما و دیگر جانوران نزدیک به ما "عیناً" تکراری است. در کتاب قرآن آمده است که به علم رجوع کنید. منظور علمی است که حاصل استقراء و تجربه باشد؟ اگر چنین است (و البته که علم دیگری نداریم!) نظر پیشروان علم با نظر خلقت آدم از گل و خاک نمی‌خواند. شواهدش را هم بالا عرض کردم.