ایکس – شبهه / پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات: «آبستن تحاریف»، یعنی بعداً تحریفهایی در آن ایجاد خواهد شد، ولی ظاهراً منظور شما این است که «آیا اسلام، هم اکنون دستخوش تحریفهایی میباشد؟!»
الف - بله، روایاتی نه از اهل سخن، بلکه از اهل بیت عصمت علیهمالسلام بدین مضمون وجود دارد.
بسیاری از علما و فقها، وقتی میبینند که ایشان برای تحقق حکومت جهانی عدل الهی قیام نموده است و دشمنان نیز صفکِشی کرده و جنگ به راه انداختهاند و بالتبع خونهای زیادی ریخته میشود، متعجب شده و حتی معترضانه سؤال میکنند که آیا شما برای این خونریزی مجوز شرعی دارید؟ آیا از قرآن حجّت دارید؟!
بسیاری از علما و فقها، به نحوهی قضاوت و صدور حکم ایشان معترض میشوند، چرا که با نحوهی قضاوت خودشان متفاوت است – بسیاری دیگر که دین اسلام را فقط عبادت شخصی میپنداشتند، متعجب و معترض میگردند که چرا دین سیاسی شد و ... .
اما، معنایش این نیست که اسلام کنونی تحریف شده است، بلکه معنایش این است که شناخت ما و آنها از اسلام بسیار اندک و گاهی غلط است. نمونهی این اعتراضات را امروز نیز شاهدیم، در حالی که هنوز ایشان ظهور و قیام ننمودهاند.
*- هنوز بسیاری هستند که مدعی میشوند دین از سیاست جداست، در حالی که همین قرآن، همین احادیث و احکام را که عمدهی آن اجتماعی و بالتبع سیاسی است در اختیار دارند.
*- هنوز عدهای از روی جهالت و یا به خاطر منافع شخصی و یا انفعال هوای نفس میگویند: تا ظهور حضرت علیه السلام، کسی نباید علیه ظلم قیام کند و برای اثبات این مدعای غیر اسلامی و غیر عقلانی خود، با تفسیر به رأی به آیات قرآن کریم و احادیث نیز استناد میکنند!
*- هنوز عدهای از همین علما و فقها، با مسئله حکومت اسلامی، ولایت و ولایت فقیه مشکل دارند.
*- اگر در همین دوره کوتاه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران [که گامی بزرگ در بستر سازی و مقدمهی ظهور و قیام جهانی ایشان است] کمی تأمل و تعمق کنیم، مشاهده میکنیم که فقط کفار و مخالفین صفکشی نکردهاند، بلکه حتی روحانیون شیعه و بعضاً مشهور و حتی مسئول نیز صفکشی کرده و مقابله میکنند و همگی نیز داعیهی اسلام، ولایت، تشیع و حتی انقلابی بودن دارند.
نکته:
اینها زمان ظهور نیز همینطور خواهند بود. یکی از شیعیان امام صادق علیه السلام به ایشان عرض کرد: خیلی مایلم بدانم که اگر زمان ظهور حضرت مهدی علیهالسلام را درک میکردم، چگونه بودم؟ ایشان خیلی کوتاه و جامع فرمودند: «همان گونه که اکنون هستی».
ب – پس اسلام تحریف نشده است، قرآن تحریف نشده است، بلکه یا شناخت اندک است و یا مسلمانی ما تحریف شده است. تفسیر به رأیها تحریفی است. حمل امیال نفسانی به اسلام و قرآن و ولایت تحریفی است. قرآن را به جای پیش رو قرار دادن، پشت سر انداختن تحریفی است.
*- امام خمینی (ره) بدین مضمون میفرمودند که چون نگذاشتند بیش از چهار سال از نعمت حکومت امام معصوم (ع) برخوردار گردیم، معارف بسیاری به ما نرسیده است و چیز زیادی (به ویژه در حکومتداری) نمیدانیم، مانند نمی از قطرهای از اقیانوس به ما رسیده است.
*- در روایات موثق تصریح شده که علم، 27 حرف است و تا زمان ظهور فقط 2 حرف آن ظاهر شده است و مابقی نزد ایشان است. بدیهی است که این علم، قرآن، احکام و آموزههای اسلامی را نیز شامل میگردد. لذا آنان که ایمان ضعیفی دارند، ابتدا معترض میشوند، چنان چه بسیاری از اصحاب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نیز به ایشان معترض میشدند و بلایی که سر اسلام و مسلمین در جنگ صفین آمد [در حالی که چیزی نمانده بود تا معاویه کشته شود]، به خاطر این بود که برخی احساس میکردند که بیشتر از امام معصوم (ع)، اسلام و قرآن را میشناسند.
کلمات کلیدی:
قرآن امام مهدی ذکر