آیا فکر کردن به نعمات بهشتی (مانند حوریان ولذت‌های مرتبط که در قرآن و احادیث آمده) موجب مرتکب شدن به گناه در این دنیا نمی‌شود؟

سوالات و شبهات

س 288 – سوال من اینه که خدا میگه هیچ کاری تو این دنیاانجام نمیشه بدون حکمت و خواست خودم. من فکر میکنم تمام کارایی که ما انجام میدیم هم خدا از قبل برامون تعیین کرده و همچنین بهشت و جهنم رفتنمون و خود ما انسان‌ها هیچ دخالتی تو سرنوشتمون نداریم. چون تا خودش نخواد که ما کار بد انجام نمی‌دیم. و خدا تو قرآن هم گفته ما خودمون مسئول کارای خودمونیم. پس این چطور با خواست و اراده خدا هماهنگه؟
معاد – حسن آقا‌میری، چنین می‌گوید که معاد از اصول دین است و اصول دین نیز تقلیدی نیست. و هر کس باید فکر کند وبرای خود حجت پیدا کند. قرار نیست همه ما به یک نتیجه برسیم، قراره همه ما فکر کنیم. چیزی که تقلیدی نیست اگر من فکر کردم و به یک نتیجه‌ای رسیدم غیر از آن نتیجه‌ای که شما رسیدید، نباید شما بگویید نتیجه شما باطله؟ ... حالا از یک سو می‌گویم تقلیدی نیست و از یک سو می‌ترسم به انحراف بیافتم ... (دیپلم – هشتگرد)
شبهه وایبری معاد: اگر خرگوش می‌خواست برای خرگوش‌های دیگر از دنیای پس از مرگ بگوید‌، از بهشتی حرف می‌زد که همه جایش مزارع هویج و کلم بود... از رود‌هایی می‌گفت که در آنها آب هویج در جریان است. نه خبری از روباه و شغال و گرگ است و نه از خبری از انسان‌های شکارچی...! توصیف بهشت در کتاب مسلمانان نیز توصیف چیزهایی است که مردم عربستان حسرت آن را دارند... . (تعدادی از کاربران)