چرا مردم با اين كه از ساده‌ترين مسائل آگاه هستند، ولی با آگاهی خود، هميشه اشتباهات خود را تكرار می‌كنند و هيچ وقت به اعمال خود نگاهی دوباره نمی‌اندازند كه شايد دچار خطا شده باشند. (دیپلم / کرج)

سوالات و شبهات

وحدت - آیا بین مومن و مسلمان از نظر عقیدتی فرق می‌باشد؟ قرآن می‌فرماید «انما المومنون اخوة» نه این که «انما المسلمون اخوة». پس چرا می‌گوییم اهل سنت برادان ما هستند، آنها که مؤمن نیستند که اخوان ما باشند؟ استاد ما می‌فرمودند: از نظر بیشتر مفسران، اهل سنت کافر هستند و از نظر فقها مسلمان هستند. (کارشناسی / مشهد)
آیا فرهنگ صرفا یک امر دینی است و فقط به متخصص دینی احتیاج دارد یا استفاده از تخصص‌های دیگر هم لازم است؟ 2. آیا کار فرهنگی لزوما و حتما باید زیر نظر یک عالم دینی باشد یا همین که چهارچوب و اصول درستی داشته باشد کافی است؟ 3. آیا اگر کسانی که تحصیلات علوم دینی ندارند، وارد عرصه کار فرهنگی شوند مرتکب خطا و گناه شده‌اند؟ 4. هنرمندان بسیاری هستند که وارد عرصه هنر شده‌اند .... (کارشناسی ارشد / تهران)
من در جایی مطالعه کردم امام زمان بعد از ظهورشان تا 7 ماه جنگ است، و پس از آن دنیا برای همیشه آرام میشود با این اوصاف آیا کسی می‌تواند آرزو کند که بعد از ظهور حضرت شهید شود؟ (سمنان)