چرا حضرت مهدی علیه السلام، به رغم برخوردای از کمال علم، اقدامی برای رفع مشکلات و رفع بیماری‌های ناعلاج نمی‌نمایند؟! (لیسانس صنایع)

سوالات و شبهات

در بحث با یک مرتد درباره خداوند، شبهه‌ای برایم پیش آمده است: او گفت وجود این جهان و پدیده‌ها و اتفاقات موجود در آن به علت قوانین علمی است. مثل نیروی گرانش! یا در شرایط مناسب عناصر هیدروژن و اکسیژن با هم ترکیب می‌شوند و تشکیل آب می‌دهند. پس اگر خدایی وجود دارد در این بین چه کاره است و چگونه در این امور دخالت می‌کند؟ موحدین به چه دلیلی اعتقاد دارند که خداوند جهان را آفریده است و به چه دلیلی می‌گویند که هیچ کاری در جهان بی‌اذن خداوند انجام نمی‌شود؟ یا به عبارتی هیچ علتی در جهان بی اذن خداوند منجر به معلولی نمی‌شود؟ (یازدهم تجربی، بوشهر)
آقای سروش نظرشون اینکه دنیا و آخرت در هم تنیده شده و هدف اصلی دین سعادت آخرته؛ اگر به دنیا هم پرداخته به جهت مقدمه آخرت بودنه. آقای مصباح هم تقریبا این نظریه رو دارن که دین فقط به اون دسته از مسائل دنیا که باعث جزا و پاداش تو آخرت میشه کار داره و دنیا دغدغه دین نیست. نظر شما چیه؟! آیا دین میتونه تو مسائل دنیا نظر بده‌؟ از علم و تکنولوژی تا ...؛ مثلا آیا دین تو سلامت یا تو ساختمون سازی یا ... چه جایگاهی داره؟! آیا دین برای دنیای ما هم کامله؟ و منجر به سعادت دنیایی بشر میشه؟
چرا در تمامی مکاتب بشری، به "انسان" القا می‌کنند که «تو نیز نوعی حیوان هستی»! آیا ریشه علمی دارد، یا سیاسی؟! (همگان و به ویژه دانش‌پژوهشان علوم انسانی بخوانند)