دانشجوی هم اتاقی من می‌گوید: اصلا قیام امام حسین به این بزرگی نبوده و ما بیخودی بزرگش کردیم و به اون جنبه‌ی افسانه‌ای داده‌ایم؟! (سنت پترزبورگ – دانشجوی پزشکی)

سوالات و شبهات

قیامت - فردی که دکترای فلسفه دارد، معتقد است که آیه‌های عذابی که در قرآن آمده و نوع عذاب و همه‌ی این‌ها واقعی نیستند و تمثیل هستند. زیرا خدا خودش گفته که ما مثال‌هایی می‌زنیم برای فهم مردم. و برای همین است که انتهای اکثر آیات گفته شده لعلکم تفکرون، تعقلون و ... . آیا دلیل قانع کننده و پاسخ منطقی برای این شبهه وجود دارد؟
در دانشگاه‌ها (اساتید) به شدت در باره "امر به معروف و نهی از منکر" که انگیزه قیام سیدالشهداء شمرده می‌شود، کار می‌کنند و هر کس تعریفی را بیان می‌دارد و حتی گفته می‌شود که "مردم به حکومت است، نه مردم به مردم" ...، لطفاً توضیح دهید؟
قیامت - اگر فردی در یک کشور دوری مانند کره شمالی به دنیا آمده باشد و در یک محیط بسته و در فرهنگ آن کشور بزرگ شود و هیچ امکانی برای شناخت حق و حقیقت نداشته باشد. به فرض که در اعصار گذشته نبی هم برای آنها آمده باشد، اما هیچ اثری از او باقی نمانده باشد ... حکم این فرد در قیامت چگونه است؟ (کارشناس ارشد / نور)