یکی عمرش رو میذاره پای دینش و گناه نمیکنه، یکی هم به همسرش خیانت میکنه و انواع دیگه گناه‌ها، بعد جدا میشن و گناهکار بعد همه کاراش توبه میکنه! تکلیف چیه اگه همه قرار توبه کنن که چرا اینقد به خودمون سختی بدیم؟ اگه اعمال جفتشون قراره با یه خدایا غلط کردم، مثل هم بشه که عدالت نیست.

سوالات و شبهات

آیا اگر کسی "نخواهد" ازدواج کند، از برکات شفاعت اهل بیت محروم می‌شود؟ زیرا پیامبر فرمودند: "النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی"؛‏ با توجه به کتاب سه دقیقه در قیامت، ارزش ازدواج از انفاق‌های بسیاری هم بالاتر است، آیا این عدالت و انصاف است‌؟ اگر به جای ازدواج کردن و بچه دار شدن، انسان بچه یتیمی را به سرپرستی بگیرد‌، و او انسان صالحی شود، ثوابش به اندازه بچه خونی هست؟ (سال سوم پزشکی)
شبهۀ فرافکنی شده در فضای مجازی - در محضرِ استاد دکتر سیدعلی آزمایش: «جامعه اسلامی شرط وجودیش عدالت است، نه اجرای حدود»!
زندگی پس از مرگ - عده‌ایی که شاید حتی قیامت را قبول نداشتند، می‌روند و جهان پس از مرگ را می‌بنند و می‌آیند و ایمان می‌آوردند؛ و اکثر انسان‌ها چنین توفیقی را نمی‌یابند - درست است این نوعی رحمت است، ولی از لحاظ عدالت، پس بقیه انسان‌ها چی‌؟ شاید اگر آنها نیز چنین تجربه مشابهی داشتند ایمان می‌آوردند و گرفتار عذاب نمی‌شدند؟!