آزادی حق مسلم هر انسانیه و به هرنحوی که بخواد باید ازش استفاده کنه. خدا به انسان اراده ومیل داده و انسان باید به امیال خودش احترام بگذاره واحترام در گرو آزادی کامل تحقق پیدا میکنه. آزادی که در چارچوب قانون محدود نشه، آزادی بدون محدودیت، آزادی بدون اما و اگر، آزادی مطلقِ مطلقِ مطلق‌. لطفا به این شبهه پاسخ قانع کننده بدهید.

سوالات و شبهات

این سایتو بهترین جا میدونم واسه گفتن حرفام بشتر مشاوره می‌خوام ونه جواب شبهه. احساس پوچی می‌کنم. ناامیدی و افسردگی دیگه به هیچی علاقه ندارم نه هدفی نه انگیزه‌ای! از همه چی عقب افتاده‌ام‌! وقتی هم سنامو میبینم که مثل شهید حججی و... شدند که چقدر تو معنویت و زندگی مادی موفق شده‌اند و من آدم پوچ و بی اخلاقی هستم و نمی‌دونم چجور برسم بهشون روانی میشم. وقتی می‌فهمم زمانیکه به بطالت گذروندم و امثال حججی که هم سنمه در اوج خدا بود دیوانه میشم و فکر می‌کنم دیگه آب رفته بجوب رو نمیشه برگردوند ... ؟!
آیا واجب شدن بهشت به مژده‌ دهنده‌ی پایان صفر به حضرت رسول اکرم (ص) و دق‌الباب هفت مسجد مستند است؟ اگر هست چرا و یعنی چه؟
آیا صرفا با عمل به دستورات دینی که در فقه آمده می‌شود به درجات معنوی عالیه رسید؟ این سوال را پرسیدم چون اکثر کسانی که در سیر و سلوک به درجات بالای معنوی و کرامات رسیدند، فیلسوف و عارف بوده‌اند و از راه مطالعه فلسفه و عرفان و تفکر به این درجات رسیدند.