مگر خدا نمی‌فرماید كه بدی را با خوبی دفع كنید؛ پس چرا در دعای كمیل گفته شده: « اَللّهُمَّ وَ مَنْ اَرادَنى بِسُوَّءٍ فَاَرِدْهُ وَ مَنْ كادَنى فَكِدْهُ - خدایا هركس مرا به بدی قصد كند تو قصدش كن و هركس با من مكر ورزد تو با مكر كن»

سوالات و شبهات

س 335 - مگر اعمال هرکس برای خودش نیست؟ پس این فاتحه‌ای که ما می‌خونیم به چه دردی میخوره برای اموات؟ بستگان یکی خوب باشن براش فاتحه میخونن و اگه نباشن نمیخونن. خود مرده که کاری نمیکنه، پس چرا بهش ثواب میرسه‌؟ (مهندسی هوا فضا)
لطفاً پاسخ بنده را بدهید. چرا خدا دعای ما را در مورد ازدواج پاسخ نمی‌دهد؟ مگر ازدواج سنت پیامبر نیست پس چرا در این مورد گشایشی نمی‌شود؟ دیگه خسته شدم! آمار امروز را ببینید چه تعداد دختران جوان و پاک و زیبا هستند که موقعیت ازدواج مناسب برایشان نیست چگونه باید این معضل اجتماعی را حل کرد ...؟ (لیسانس / اصفهان)
طبق آیه 11 سوره رعد سرنوشت هر ملت و قوم در دست خودشان است و خداوند دخالت نمیكنه...، خوب طبق این قاعده چون ملت اسراییل اراده كردن باشند الان وجود دارند و ملت فلسطین چون اراده و و این خواسته رو ندارند الان آواره و بی‌سرزمین هستند...، و اصولا وقتی خداوند به این صراحت گفته كه در كار ملت‌ها دخالت نمیكنه چرا مردم ایران دایم دعا و درخواست نابودی اسراییل رو از خدا میكنن در حالی كه با این شرط خدا دعا كردن در این موارد بی‌اثر است؟