دلیل بالا رفتن دلار چیست و چرا نمی‌توانند آن را مهار کنند؟ چکار باید کرد که وابستگی ما به دلار کم شود و یا از بین برود؟ نرخ طلا و سکه به چه دلیلی افزایش می‌یابد؟ (لیسانس / کرد کوی)

سوالات و شبهات

جوانی سوال می‌کند که من اعمال و مناسک عبادی و واجبات مثل نماز و روزه و... را به خوبی و در وقت آن انجام می‌دهم ولی به جهاد و مبارزه کاری ندارم، آیا این تفکر هم راهی به بهشت پیدا می‌کند؟ (دکتری جامعه شناسی / سبزوار)
در مورد درگیری ایران و اسرائیل‌، یکی از مقامات اسرائیل گفته بود ایران شروع کننده درگیری بوده تا جمهوری اسلامی اومده اسرائیل رو به رسمیت نشناخته و از گروه‌های ضد اسرائیل حمایت کرده و موجودیت اسرائیل و مردمش رو زیر سوال بوده و خواهان نابودی کل اسرائیل، منطقه و مردمش بوده. نظر شما چیه به نظرتون نباید اسرائیل و غرب فعالیت موشکی و هسته‌ای ایران رو زیر سوال ببرند؟ (فنی مهندسی / هرمزگان)
بین تشیع و تسنن کدام یک پتانسیل بیشتری در مبارزه با لیبرالیسم، سکولاریسم و ... دارند؟ به عبارت دیگر کدام مذهب «بر اساس تعالیمش و نه صرفاً بر اساس عملکرد پیروانش»، توانایی بیشتری در مبارزه با تفکرات ضد دینی غربی و شرقی داشته و وفاداری بیشتری نسبت به اسلام دارد؟ یا پویایی و استقلال طلبی بیشتری به منظور بیداری اسلامی و رشد و اعتلای فرهنگ و حاکمیت اسلامی دارد؟ (بوشهر)