س 606 - منظور از روایت امام علی علیه السلام که می‌فرمایند: «اعظم الجهل معاداة القادر و ... - بزرگترين نادانی دشمنی كردن با توانا و ... می‌باشد چیست – آیا دشمنی با توانمندان از جهل است؟!

سوالات و شبهات

در آیه 126 سوره طه: ﴿… امروز نيز تو فراموش خواهى شد﴾ منظور چه کسانی هستند؟ آیا شامل مومنین ضعیف الایمان نیز می‌شود که مثلا به هر دلیلی فقط به برخی آیات عمل می‌کنند - یا مثلا مومنینی که در ابتدا مومن بودند، سپس کافر یا منافق شده‌اند؟ یا فقط شامل کفار و منافقانی می‌شود که از ابتدا قرآن و آیات الهی بر آنها عرضه شد و قبول نکردند و کافر و منافق شدند‌؟ و سوال دوم این که این آیه حکم جهنم ابدی را دارد برای این گونه افراد؟
۱_عقل معاد چیست؟ ۲- عقل معاش چیست؟ ۳- آیا ممکن است کسی عقل معاد داشته باشد ولی عقل معاش نداشته بأشد و یا برعکس عقل معاش داشته باشد ولی عقل معاد نداشته باشد؟ (لیسانس)
«شما فکر می‌کنید که خدا مثل ما فکر مى‌کند و نیازمند چاپلوسى است و اگر از دستورهایش پیروى نکنیم از ما انتقام مى‌گیرد؟! چنین عیب و نقصى چگونه مى‌تواند در وجودى کامل موجود باشد‌؟! این صرفا نحوه‌ى حرف زدن کسانى است که کتاب مقدس را نوشته‌اند... .» «از کتاب مسئله‌ی اسپینوزا، اثر اروین د یالوم»؟