چرا خداوند متعال در سلام‌های حضرات یحیی و مسیح (ع)، از واژه "موت" استفاده نموده و از "توفی" استفاده ننموده است؟ آیا "متوفی" جزو اموات است یا احیا؟

سوالات و شبهات

چرا پس از مسیحیت، سال‌های زیادی طول کشید تا خدا اسلام را معرفی کند؟ آیا ما از مصلحت آن با خبریم؟ چرا زودتر اتفاق نیفتاد؟ (مدیریت)
چگونه قرآن از 1400سال پیش تا کنون تحریف نشده است؟ لطفا پاسخ کامل و جامعی بفرمایید. اغلب همکلاسی‌هایم دچار این شبهه هستند و ما نیز علم پاسخگویی به آن را نداریم. لطفا طوری توضیح بفرمایید که برای عموم به اثبات برسد و به اعتقاد برسند. هر چند می‌دانم که قرآن نیازی به اثبات شدن ندارد. (ریاضی پایه دهم / رشت)
امام باقر (ع) می فرماید: «علی (ع) همواره به کتاب خدا و سنت رسول خدا (ص) عمل می‌کرد و اگر مسأله جدیدی پیش میآمد که در قرآن و سنت نبود، خداوند حقیقت در آن رخداد جدید را به او الهام می‌کرد.» این سوال را از خدمتتان دارم: آیا تمام مسائل در قرآن نبوده؟ منظور چیست؟ حتما مسئله هم دینی بوده که امام اول به قرآن و سنت رجوع می‌کرده و اگر نبوده به ایشان الهام می‌شده.؟ منبع حدیث‌: (فروخ، محمد بن حسن، بصائر الدرجات ، ص 235 ، کتابخانه مرعشی نجفی، قم، 1404).