س 807 - چگونه می‌شود به بطن و معرفت حقیقی «وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ - هر کس را بخواهد عزیز یا ذلیل می‌گرداند» رسید؟

س 807 - چگونه می‌شود به بطن و معرفت حقیقی «وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ - هر کس را بخواهد عزیز یا ذلیل می‌گرداند» رسید؟

با وجود آیه «آل عمران، 42» که خداوند حضرت مریم را بر تمام زنان عالم برتری بخشیده‌، چطور می‌توانیم بگوییم مقام حضرت زهرا (علیهما السلام) از ایشان بیشتر است؟ (ریاضی / قم) + صوت (9:59 دقیقه)

با وجود آیه «آل عمران، 42» که خداوند حضرت مریم را بر تمام زنان عالم برتری بخشیده‌، چطور می‌توانیم بگوییم مقام حضرت زهرا (علیهما السلام) از ایشان بیشتر است؟ (ریاضی / قم) + صوت (9:59 دقیقه)

خداوند متعال خودش را در آیات قرآن کریم شناسانده است / 3

خداوند متعال خودش را در آیات قرآن کریم شناسانده است / 3

خطاهای محاسباتی دربارۀ سعادت اخروی / 2

خطاهای محاسباتی دربارۀ سعادت اخروی / 2

اخلاق از قرآن مجید / 77 - تکبر، گناه کبیره است، اما هرگونه «خود بزرگ بینی» تکبر نیست. مؤمن به واسطۀ اسلام، خود را بزرگ می‌بیند.

اخلاق از قرآن مجید / 77 - تکبر، گناه کبیره است، اما هرگونه «خود بزرگ بینی» تکبر نیست. مؤمن به واسطۀ اسلام، خود را بزرگ می‌بیند.

ولایت و امامت - درس 10 / امام حق، باید وسیله هدایت، رشد، کمال، قُرب و «حَبل الله» باشد و هست.

ولایت و امامت - درس 10 / امام حق، باید وسیله هدایت، رشد، کمال، قُرب و «حَبل الله» باشد و هست.

اخلاق از قرآن مجید / 67 - پیروی از کفار سبب عقبگرد (ارتجاع) می‌گردد که مُهلک‌ترین رویکرد و بدترین عاقبت می‌باشد.

اخلاق از قرآن مجید / 67 - پیروی از کفار سبب عقبگرد (ارتجاع) می‌گردد که مُهلک‌ترین رویکرد و بدترین عاقبت می‌باشد.

چگونه شدن و نشدن را خداوند سبحان به ما آموخته است / 1

چگونه شدن و نشدن را خداوند سبحان به ما آموخته است / 1

تذکرات (یادآوری‌ها و هشدارهای) خداوند متعال به انسان / 3

تذکرات (یادآوری‌ها و هشدارهای) خداوند متعال به انسان / 3

شیطان شناسی از قرآن مجید / 10

شیطان شناسی از قرآن مجید / 10

س 644 - منظور از (خدایا از زیاده روی ما در کارمان در گذر) در سوره آل عمران چیست؟

س 644 - منظور از (خدایا از زیاده روی ما در کارمان در گذر) در سوره آل عمران چیست؟

س 607- آیا اینکه برخی از آیات از متشابهات هست قابل ایرادگیریست؟ و با آیه‌ای که تصریح دارد که قرآن به گونه‌ایست که قبال فهم و ساده هست در تناقض است؟

س 607- آیا اینکه برخی از آیات از متشابهات هست قابل ایرادگیریست؟ و با آیه‌ای که تصریح دارد که قرآن به گونه‌ایست که قبال فهم و ساده هست در تناقض است؟

سی درس اخلاق از قرآن کریم – بخش دوم: دروس 36 تا 40 / کوتاه و مفید، جهت آموزش به خود، خانواده، دوستان، شاگردان ... و منبعی برای دانش‌پژوهان و محققان

سی درس اخلاق از قرآن کریم – بخش دوم: دروس 36 تا 40 / کوتاه و مفید، جهت آموزش به خود، خانواده، دوستان، شاگردان ... و منبعی برای دانش‌پژوهان و محققان

40 - «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ * بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ *» (آل عمران، 149و 150)

40 - «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ * بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ *» (آل عمران، 149و 150)

چرا خداوند در سوره عمران، آیه 86 می‌فرماید: «هر کسی دینی جز اسلام داشته باشد، زیان کاره»؟ خداوند خود به احوال بندگان علم دارد، شاید عقل و درک کسی به اندازه فهم اسلام نباشه؛ مگر نه این که مقصد تمامی ادیان خداست، پس چرا باید آیه به گونه‌ای باشد که برای انسان شبهه ایجاد بشه ...؟!

چرا خداوند در سوره عمران، آیه 86 می‌فرماید: «هر کسی دینی جز اسلام داشته باشد، زیان کاره»؟ خداوند خود به احوال بندگان علم دارد، شاید عقل و درک کسی به اندازه فهم اسلام نباشه؛ مگر نه این که مقصد تمامی ادیان خداست، پس چرا باید آیه به گونه‌ای باشد که برای انسان شبهه ایجاد بشه ...؟!

درباره ما
ارتباط با ما

کل بازديد : 46500048
بازدید امروز : 7637

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه - ‌x-shobhe» می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

فیسبوک اینستاگرام پیام رسان تلگرام پیام رسان سروش پیام رسان ایتا RSS