آیا این مطلب که کسی که زیارت عاشورا بخواند، ثواب زوار امام حسین را دارد و امام حسین برای او دعا می‌کند و دعای فرد خواننده مستجاب است، صحیح و مستند است؟ هر روز زیارت عاشورا می‌خوانم، ولی لطفا به سوالم پاسخ دهید تا بیشتر ترغیب شوم. (لیسانس / تهران)

26 شهريور 1396

شبهاتی چون: کربلا صحرا نبود، جلگه بود؛ عاشورا در پاییز بود و هوا سرد بود، می‌توانستند چاه حفر کنند و ... را چگونه پاسخ دهیم؟!

21 شهريور 1396

با نزدیک شدن محرم شبهه می‌کنند: «مگر باور ندارید که امام حسین (ع) در بهشت و یزید در جهنم است، پس این همه عزاداری برای چیست؟ در ضمن آنها قوم و خویش بودند و دعوای آنها خانوادگی بود، پس به ایرانی‌ها چه؟!

29 مرداد 1396

آیا این حدیث که زوار امام حسین علیه السلام، عذاب قبر ندارند صحیح است؟ و آیا امام حسین در برزخ هم به دیدار زوار خود می‌آید و شفاعت می‌کند؟ اگر زوار امام حسین حق الناس داشته باشند چه می‌شود؟

19 فروردين 1396

تعداد یاران امام حسین علیه السلام، در روز آخر چند نفر بوده و چند نفر در روز عاشورا از لشکر مقابل یا خارج از منطقه به ایشان ملحق شدند؟ (لیسانس مکانیک / مشهد)

14 اسفند 1395

آیا جمله‌ی «کربلا به رفتن نیست، به شدن است»، از شهید آوینی می‌باشد؟ لطفاً پاسخگو باشید.

4 اسفند 1395

چرا در زیارت عاشورا صریحاً اسمی از اولی و دومی و سومی آورده نشده است؟ ایا این نشان از تقیه است؟ (لیسانس، اصفهان)

22 آذر 1395

چرا امام حسین علیه السلام، پس از شنیدن خبر شهادت مسلم و هانی (بی‌وفایی کوفیان)، بازنگشتند؟

3 آذر 1395

این شبهه‌ در سایتی گفته شده بود که : مسلمانان واقعه‌ی عاشورا را خیلی تخیلی کرده‌اند. لذا منابع معتبری از زمان عاشورا معرفی کنیذ. و این که منابعی که آن زمان نوشته شده آیا هنوز سالم هستند و در کجا نگهداری می‌شوند؟ و در زمان شهید شدن امام حسین (ع)، آیا نویسنده در آن زمان با امام حسین بوده که همه سخنان و کارهایی که انجام شده را بنویسد؟ یا فقط در عوام گفته میشده و بعد نوشته شده است؟ (خراسان)

31 آبان 1395

شرک - آیا بیان و انتشار جمله «کُلّنا عَباسُک یا زینب (س)» شرک است؟

17 آبان 1395

من دیده‌ام که در تکایا و حسینیه‌ها، عکس‌هایی را بنام امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) نصب می‌کنند؛ یک عده نیز می‌آیند و این عکس‌ها را زیارت کرده و می‌بوسند! آیا این ا کار اینها اشکال دارد (کابل –افغانستان / دیپلم)

4 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در دهه‌های اخیر گویا علمای ما خجالت می‌کشند بگویند که امام (ع) قصد مذاکره داشت. این تحلیل که گفته می‌شود امام ملاقات کردند نه مذاکره و اخطار و موعظه اخلاقی دادند شاهد تاریخی ندارد، بلکه شاهد عکس هم دارد. (ارشد برق)

31 مهر 1395

چرا در زیارت عاشورا، یزید و ... را لعن می‌کنیم و می‌گوییم از رحمت خدا دور باد‌؟ اگر مقصود از یزید و لعنت او فقط دوری جستن از رفتار‌های یزیدی است که درست، اما اگر مقصود شخص یزید هم هست، سوال این است که چرا باید از خداوند مهربان‌، نا مهربانی نسبت به کسی را بخواهیم‌؟ مگر خدا بخشنده‌ی بی‌نهایت نیست ...؟ (لیسانس)

30 مهر 1395

با توجه به آیه 30 از سوره شوری، گناه یا خلاف اهل عصمت علیهم السلام (مانند امام حسین ع) چه بوده است که به این مصیبت‌ها گرفتار شدند؟

28 مهر 1395

سروش: از دلایلی که باعث شد امام حسین، حرکتش را آغاز کند عبارت بودند از فضای رعب‌آور امنیتی، سازش‌ناپذیری با یزید، و جستجو به دنبال جای امن؛ هیچ سند معتبری هم وجود ندارد که هدف امام حسین قیام و انقلاب بوده است این واژه‌ها ترمولوژی زمانه‌ی ما هستند و ابداً ارتباطی با انگیزه‌ی امام حسین ندارند! واقعه‌ی عاشورا بزرگ شده است چرا که شیعیان نیاز داشتند از این واقعه یک اسطوره بسازند و با پیوند زدن خود به این اسطوره، هم کسب هویت نمایند، هم ابراز مظلومیت کنند و هم از مخالفان خود هویت‌ستانی کنند»؟!

26 مهر 1395

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه - ‌x-shobhe» می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.